Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 |
||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Tym, którzy nie powrócili z morza..."
zostało przeniesione do archiwum!..
Tym, którzy nie powrócili z morza...
kultura, koncerty i imprezy
Sobota, 22 maja 2021, g.21:00
Cmentarz Centralny - Ku Słońcu, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: ---
Opera na Zamku zaprasza na koncert z cyklu "Tym, którzy nie powrócili z morza…", odbywający się corocznie w niezwykłej scenerii Cmentarza Centralnego, wśród symbolicznych grobów, tych których morze zabrało na wieczną wachtę. Muzyce towarzyszyć będzie gra świateł, potęgująca nastrój wieczoru.
W tym roku usłyszymy Agnus Dei Samuela Barbera oraz Requiem C-dur Charlesa Gounoda.
Wejście na koncert tylko od ulicy Ku Słońcu – główną bramą Cmentarza Centralnego, od godziny 20.00.
Agnus Dei Barbera jest transkrypcją na chór mieszany a cappella znanego i niezwykle popularnego Adagio, skomponowanego przez artystę w 1936 r. na smyczki. Utwór ten stanowił ścieżkę dźwiękową do wielu filmów, w tym słynnego Plutonu w reżyserii Olivera Stone'a. Wersja, którą usłyszymy jest kompilacją obu utworów, łączącą brzmienie instrumentów smyczkowych i chóru.
Pracę nad Requiem C-dur Gounod rozpoczął w 1889 r., poruszony śmiercią swojego pięcioletniego wnuka. Ukończone dwa lata później dzieło było jednocześnie ostatnim utworem kompozytora. Po prawykonaniu w 1894 r. pisano: "Muzyka sakralna osiągnęła jeszcze jedno arcydzieło". Mimo formy tematycznie związanej ze śmiercią, kompozycja przepełniona jest nadzieją i wiarą w zmartwychwstanie, o czym świadczy m. in. majorowa tonacja. "Wszystko jest melodyjne, zrozumiałe, ufne i spokojne w tej kompozycji, wypełnione pociechą i światłem".
W wykonaniu artystów Opery na Zamku usłyszymy wersję na solistów, chór, kwintet smyczkowy, harfę i organy opracowaną przez Henri Büssera – ucznia kompozytora.
W tym roku usłyszymy Agnus Dei Samuela Barbera oraz Requiem C-dur Charlesa Gounoda.
Wejście na koncert tylko od ulicy Ku Słońcu – główną bramą Cmentarza Centralnego, od godziny 20.00.
Agnus Dei Barbera jest transkrypcją na chór mieszany a cappella znanego i niezwykle popularnego Adagio, skomponowanego przez artystę w 1936 r. na smyczki. Utwór ten stanowił ścieżkę dźwiękową do wielu filmów, w tym słynnego Plutonu w reżyserii Olivera Stone'a. Wersja, którą usłyszymy jest kompilacją obu utworów, łączącą brzmienie instrumentów smyczkowych i chóru.
Pracę nad Requiem C-dur Gounod rozpoczął w 1889 r., poruszony śmiercią swojego pięcioletniego wnuka. Ukończone dwa lata później dzieło było jednocześnie ostatnim utworem kompozytora. Po prawykonaniu w 1894 r. pisano: "Muzyka sakralna osiągnęła jeszcze jedno arcydzieło". Mimo formy tematycznie związanej ze śmiercią, kompozycja przepełniona jest nadzieją i wiarą w zmartwychwstanie, o czym świadczy m. in. majorowa tonacja. "Wszystko jest melodyjne, zrozumiałe, ufne i spokojne w tej kompozycji, wypełnione pociechą i światłem".
W wykonaniu artystów Opery na Zamku usłyszymy wersję na solistów, chór, kwintet smyczkowy, harfę i organy opracowaną przez Henri Büssera – ucznia kompozytora.
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Tym, którzy nie powrócili z morza..."
zostało przeniesione do archiwum!..
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Tym, którzy nie powrócili z morza..."
zostało przeniesione do archiwum!..
Tym, którzy nie powrócili z morza...
kultura, koncerty i imprezy
Sobota, 22 maja 2021, g.21:00
Cmentarz Centralny - Ku Słońcu, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: ---
Opera na Zamku zaprasza na koncert z cyklu "Tym, którzy nie powrócili z morza…", odbywający się corocznie w niezwykłej scenerii Cmentarza Centralnego, wśród symbolicznych grobów, tych których morze zabrało na wieczną wachtę. Muzyce towarzyszyć będzie gra świateł, potęgująca nastrój wieczoru.
W tym roku usłyszymy Agnus Dei Samuela Barbera oraz Requiem C-dur Charlesa Gounoda.
Wejście na koncert tylko od ulicy Ku Słońcu – główną bramą Cmentarza Centralnego, od godziny 20.00.
Agnus Dei Barbera jest transkrypcją na chór mieszany a cappella znanego i niezwykle popularnego Adagio, skomponowanego przez artystę w 1936 r. na smyczki. Utwór ten stanowił ścieżkę dźwiękową do wielu filmów, w tym słynnego Plutonu w reżyserii Olivera Stone'a. Wersja, którą usłyszymy jest kompilacją obu utworów, łączącą brzmienie instrumentów smyczkowych i chóru.
Pracę nad Requiem C-dur Gounod rozpoczął w 1889 r., poruszony śmiercią swojego pięcioletniego wnuka. Ukończone dwa lata później dzieło było jednocześnie ostatnim utworem kompozytora. Po prawykonaniu w 1894 r. pisano: "Muzyka sakralna osiągnęła jeszcze jedno arcydzieło". Mimo formy tematycznie związanej ze śmiercią, kompozycja przepełniona jest nadzieją i wiarą w zmartwychwstanie, o czym świadczy m. in. majorowa tonacja. "Wszystko jest melodyjne, zrozumiałe, ufne i spokojne w tej kompozycji, wypełnione pociechą i światłem".
W wykonaniu artystów Opery na Zamku usłyszymy wersję na solistów, chór, kwintet smyczkowy, harfę i organy opracowaną przez Henri Büssera – ucznia kompozytora.
W tym roku usłyszymy Agnus Dei Samuela Barbera oraz Requiem C-dur Charlesa Gounoda.
Wejście na koncert tylko od ulicy Ku Słońcu – główną bramą Cmentarza Centralnego, od godziny 20.00.
Agnus Dei Barbera jest transkrypcją na chór mieszany a cappella znanego i niezwykle popularnego Adagio, skomponowanego przez artystę w 1936 r. na smyczki. Utwór ten stanowił ścieżkę dźwiękową do wielu filmów, w tym słynnego Plutonu w reżyserii Olivera Stone'a. Wersja, którą usłyszymy jest kompilacją obu utworów, łączącą brzmienie instrumentów smyczkowych i chóru.
Pracę nad Requiem C-dur Gounod rozpoczął w 1889 r., poruszony śmiercią swojego pięcioletniego wnuka. Ukończone dwa lata później dzieło było jednocześnie ostatnim utworem kompozytora. Po prawykonaniu w 1894 r. pisano: "Muzyka sakralna osiągnęła jeszcze jedno arcydzieło". Mimo formy tematycznie związanej ze śmiercią, kompozycja przepełniona jest nadzieją i wiarą w zmartwychwstanie, o czym świadczy m. in. majorowa tonacja. "Wszystko jest melodyjne, zrozumiałe, ufne i spokojne w tej kompozycji, wypełnione pociechą i światłem".
W wykonaniu artystów Opery na Zamku usłyszymy wersję na solistów, chór, kwintet smyczkowy, harfę i organy opracowaną przez Henri Büssera – ucznia kompozytora.
Strona główna Wydarzenie: