Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Wydarzenie:
"Czerwony Kapturek"
zostało przeniesione do archiwum!..
Czerwony Kapturek
kultura, teatry
- reżyseria: Anna Smolar
Była sobie raz Dziewczynka, która nudziła się sama w domu. Tęskniła za swoją wiecznie zajętą Mamą i bardzo chciała odwiedzić Babcię. Chciała przeżyć przygodę...
Zapraszamy na odczytaną na nowo, ponadczasową opowieść o potrzebie niezależności i pierwszej próbie samodzielnego odkrywania świata. Opowieść o tym, że czasami lubimy się bać, ale też o odwadze, którą nosimy w sobie. Spektakl zanurza nas muzycznym i tajemniczym w świecie, w którym groza i śmiech nieustannie się ścierają, a relacje opowiadane są językiem choreograficznym, w rytmie bębnów na żywo.
Bilet familijny: bilet w cenie 35 zł/os. (dziecko 35zł, opiekun 35zł), do kupienia tylko w kasie teatru.
Obsada- Dziewczynka: Maria Dąbrowska
- Matka: Magdalena Wrani-Stachowska
- Babcia: Anna Januszewska
- Syty Wilk: Maciej Litkowski
- Głodny Wilk: Arkadiusz Buszko
- Cień: Konrad Beta
- perkusja: Dominika Korzeniecka / Klaudia Kunc
- przekład: Maryna Ochab
- reżyseria: Anna Smolar
- scenografia i kostiumy: Anna Met
- muzyka: Jan Duszyński, Dominika Korzeniecka
- choreografia: Paweł Sakowicz
- reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński, Monika Stolarska
- asystent reżyserki: Konrad Beta
Czego się boisz? Ale tak naprawdę, w prawdziwym życiu, czego się boisz? A teraz wyobraź sobie, że temu czemuś patrzysz prosto w oczy, że to coś ma kształt, wydaje nawet dźwięki, może do ciebie mówi. Co mówi? I co ty na to? Czy widzisz czerwień? Gdzie ona jest? A kim jest wilk? I jaki jest ten wilk? Kto tak naprawdę odgrywa rolę wilka? A ty – jaką rolę odgrywasz? Podobno warto czasem zanurzyć się w głębokim ciemnym lesie, zmierzyć się z bestią i sprawdzić swoje siły, sprawdzić swoją moc.
Anna Smolar
Czerwony Kapturek to czwarty po Jedną ręką, Pinokiu i Kopciuszku spektakl Anny Smolar oparty o tekst współczesnego francuskiego dramatopisarza i reżysera Joëla Pommerat.
Podcast Teatralny: Bardzo ufam dzieciom – rozmowa z reżyserką spektaklu Anną Smolar
fot. Daniel Rumiancew, skład: Pełnia Studio
Zadanie finansowane przez miasto Szczecin.
Recenzje
- „Tytułowy kapturek nie będzie tym razem określał bohaterki (…) i to nie myśliwy, ale kobieco-dziewczyńskie przymierze łączące doświadczenie z empatią i siłą młodości przyniesie jej w finale ratunek. (…) Żeby stać się gotową na spotkanie z mrocznym lasem, trzeba najpierw zmierzyć się z kremem waniliowym”.– Magda Piekarska, Teatralny.pl (przejdź do źródła)
- „Bajka ta w pierwotnej wersji miała przestrzegać dzieci przed dzikimi zwierzętami, uczyć, że nie należy zagłębiać się samodzielnie w las. Element grozy, często przejaskrawiony, miał wywrzeć jak najsilniejsze wrażenie na młodych słuchaczach i utrwalić przestrogę. W tym spektaklu jest dokładnie odwrotnie. Mówi o oswojeniu lęku, który często jest niepotrzebnie wyolbrzymiany. O sile, która w nas drzemie. O samodzielności i dzielności kobiet, które niejednokrotnie okazują się odważniejsze od mężczyzn i wreszcie o tym, że nie należy się skupiać na lęku, ale na oswojeniu go. Życie ludzi odważnych jest ciekawsze niż życie zalęknionych”.– Małgorzata Klimczak, Dziennik Teatralny (przejdź do źródła)
Wydarzenie:
"Czerwony Kapturek"
zostało przeniesione do archiwum!..
Wydarzenie:
"Czerwony Kapturek"
zostało przeniesione do archiwum!..
Czerwony Kapturek
kultura, teatry
- reżyseria: Anna Smolar
Była sobie raz Dziewczynka, która nudziła się sama w domu. Tęskniła za swoją wiecznie zajętą Mamą i bardzo chciała odwiedzić Babcię. Chciała przeżyć przygodę...
Zapraszamy na odczytaną na nowo, ponadczasową opowieść o potrzebie niezależności i pierwszej próbie samodzielnego odkrywania świata. Opowieść o tym, że czasami lubimy się bać, ale też o odwadze, którą nosimy w sobie. Spektakl zanurza nas muzycznym i tajemniczym w świecie, w którym groza i śmiech nieustannie się ścierają, a relacje opowiadane są językiem choreograficznym, w rytmie bębnów na żywo.
Bilet familijny: bilet w cenie 35 zł/os. (dziecko 35zł, opiekun 35zł), do kupienia tylko w kasie teatru.
Obsada- Dziewczynka: Maria Dąbrowska
- Matka: Magdalena Wrani-Stachowska
- Babcia: Anna Januszewska
- Syty Wilk: Maciej Litkowski
- Głodny Wilk: Arkadiusz Buszko
- Cień: Konrad Beta
- perkusja: Dominika Korzeniecka / Klaudia Kunc
- przekład: Maryna Ochab
- reżyseria: Anna Smolar
- scenografia i kostiumy: Anna Met
- muzyka: Jan Duszyński, Dominika Korzeniecka
- choreografia: Paweł Sakowicz
- reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński, Monika Stolarska
- asystent reżyserki: Konrad Beta
Czego się boisz? Ale tak naprawdę, w prawdziwym życiu, czego się boisz? A teraz wyobraź sobie, że temu czemuś patrzysz prosto w oczy, że to coś ma kształt, wydaje nawet dźwięki, może do ciebie mówi. Co mówi? I co ty na to? Czy widzisz czerwień? Gdzie ona jest? A kim jest wilk? I jaki jest ten wilk? Kto tak naprawdę odgrywa rolę wilka? A ty – jaką rolę odgrywasz? Podobno warto czasem zanurzyć się w głębokim ciemnym lesie, zmierzyć się z bestią i sprawdzić swoje siły, sprawdzić swoją moc.
Anna Smolar
Czerwony Kapturek to czwarty po Jedną ręką, Pinokiu i Kopciuszku spektakl Anny Smolar oparty o tekst współczesnego francuskiego dramatopisarza i reżysera Joëla Pommerat.
Podcast Teatralny: Bardzo ufam dzieciom – rozmowa z reżyserką spektaklu Anną Smolar
fot. Daniel Rumiancew, skład: Pełnia Studio
Zadanie finansowane przez miasto Szczecin.
Recenzje
- „Tytułowy kapturek nie będzie tym razem określał bohaterki (…) i to nie myśliwy, ale kobieco-dziewczyńskie przymierze łączące doświadczenie z empatią i siłą młodości przyniesie jej w finale ratunek. (…) Żeby stać się gotową na spotkanie z mrocznym lasem, trzeba najpierw zmierzyć się z kremem waniliowym”.– Magda Piekarska, Teatralny.pl (przejdź do źródła)
- „Bajka ta w pierwotnej wersji miała przestrzegać dzieci przed dzikimi zwierzętami, uczyć, że nie należy zagłębiać się samodzielnie w las. Element grozy, często przejaskrawiony, miał wywrzeć jak najsilniejsze wrażenie na młodych słuchaczach i utrwalić przestrogę. W tym spektaklu jest dokładnie odwrotnie. Mówi o oswojeniu lęku, który często jest niepotrzebnie wyolbrzymiany. O sile, która w nas drzemie. O samodzielności i dzielności kobiet, które niejednokrotnie okazują się odważniejsze od mężczyzn i wreszcie o tym, że nie należy się skupiać na lęku, ale na oswojeniu go. Życie ludzi odważnych jest ciekawsze niż życie zalęknionych”.– Małgorzata Klimczak, Dziennik Teatralny (przejdź do źródła)