Dziś:
Kiedy:Lipiec 2024
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22232425262728
293031    
Dziś

SŁOWIŃSKA | KONIECZNY

kultura, koncerty i imprezy

Niedziela, 8 września 2024, g.19:30
Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego - ul. Zwierzyniecka 1, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 140.00,-zł Kup biletKup bilet
Opublikuj:

SŁOWIŃSKA | KONIECZNY


:: Joanna Słowińska x Stanisław Słowiński Quintet x Sonos String Quartet x Karol Śmiałek

:: 8 września 2024, 19:30 ::

FILHARMONIA KRAKOWSKA


Po sukcesach w NOSPR, na FMF w ICE Kraków, w tyskiej Mediatece, Teatrze Witkacego, Filharmonii Śląskiej - zapraszamy do Filharmonii Krakowskiej im. K. Szymanowskiego na kolejną odsłonę koncertu


➡️ Muzyka filmowa i teatralna Zygmunta Koniecznego - jednego z najwybitniejszych twórców gatunku, utwory znane z kultowych obrazów Jana Jakuba Kolskiego, Andrzeja Wajdy, Konrada Swinarskiego. Pieśni dedykowane Joannie Słowińskiej, inne znane też z repertuaru Ewy Demarczyk („Grande Valse Brillante”, „Pocałunki”, „Karuzela z madonnami”), kompozycje do tekstów wybitnych poetów (Stanisław Wyspiański, Maria Pawlikowska- Jasnorzewska, Krzysztof Kamil Baczyński, Julian Tuwim, Miron Białoszewski, Wojciech Młynarski, Agnieszka Osiecka i in.) definiujące dzisiaj rangę i kanon gatunku piosenki literackiej.


Joanna Słowińska – śpiew

Karol Śmiałek – śpiew


Stanisław Słowiński Quintet:

Stanisław Słowiński – skrzypce

Przemysław Sokół – trąbka

Franciszek Raczkowski – fortepian

Szymon Frankowski – kontrabas

Dawid Fortuna – perkusja


Sonos String Quartet

Marta Huget-Skiba – skrzypce

Gabriela Kubarska – skrzypce

Anna Grzybała – altówka

Joanna Urbańska- Mikszta – wiolonczela


muzyka: Zygmunt Konieczny

aranżacje i kierownictwo muzyczne: Stanisław Słowiński


✒️ Przepływa przez nią dźwięk, energia z jakiegoś innego świata. I tak jak mówiono o Ewie Demarczyk, że jest Czarnym Aniołem, Joanna Słowińska jest Świetlistym Aniołem.

Dziękuję Joanno, orfickie to było śpiewanie. Wszystkich nas zmienia. Ogromna wdzięczność!

[ Robert Piaskowski / Festiwal Muzyki Filmowej ]

✒️ Osobowość na miarę Cesarii Evory, Omary, Lila’i Downs (tej, co śpiewała we Fridzie). Polskie saudade, polska morna i fado, wcale nie mniej przejmujące od tamtych, a z pewnością równie oryginalne i piękne. Gorąco polecam!

[ Wojciech Ossowski, Polskie Radio “Trójka” ]

✒️ Joanna Słowińska – pierwsza dama polskiego folku. Jedna z najbardziej fascynujących wyrazistych wokalistek na polskiej scenie muzycznej.

[ Tomasz Janas, Polskie Radio, „Dwójka” ]

✒️ Joanna Słowińska mnie zachwyciła. Pomyślałem, że chciałbym z nią pracować, chciałbym dla niej pisać. Zupełnie inna od Ewy Demarczyk, a ma też tę ekspresję, która tak działa na ludzi. Jest wszechstronną artystką. Wszystko znakomicie robi, z wyczuciem stylu. Podziwiam ją zawsze.

[ Zygmunt Konieczny ]

✒️ Nie ma dla niej w muzyce terenów niedostępnych. W Modlitwie Stanisława Wyspiańskiego Słowińska pokazała, że jej talent w żaden sposób nie ustępuje talentowi Demarczyk. Nie wierzyłam, że usłyszę kiedykolwiek na żywo coś podobnego!

[ Zofia Noworól, Małopolski Instytut Kultury ]

✒️ Stanisław Słowiński: znamienity wirtuoz jazzowej tradycji i godny spadkobierca Michała Urbaniaka, Krzesimira Dębskiego, Zbigniewa Seiferta.

[ Dionizy Piątkowski, jazz.pl ]

[ HCH / Jacek Hawryluk & Bartek Chaciński ]:

✒️ [ Jacek Hawryluk ]: Przed laty Zygmunt Konieczny miał swoją muzę, miał diwę, Ewę Demarczyk. Od kilku lat Zygmunt Konieczny zachwycony jest głosem Joanny Słowińskiej. Trudno odmówić Koniecznemu tej fascynacji.

✒️ [ Bartek Chaciński ]: Joanna jest równie wszechstronna jako wokalistka, jako wykonawczyni, jak Zygmunt Konieczny jako kompozytor. No bo ten wachlarz - jeśli chodzi o nurty, stylistyki, o przemieszczanie się bardzo sprawne pomiędzy piosenką literacką, a choćby wspaniałą muzyką ilustracyjną, muzyką do teatru, muzyką filmową jest w wypadku Koniecznego imponująca.

✒️ [ Jacek Hawryluk ]: To artystka, która jest głodna różnego repertuaru, pamiętamy jej znakomite interpretacje muzyki folkowej, związki z muzyką klasyczną, to, co robi jeśli chodzi o piosenkę literacką - to wszystko tworzy taki bardzo kompletny portret tej artystki, która, jak się okazało świetnie odnalazła się w tym właśnie zmiennym idiomie muzycznym Koniecznego.

✒️ [ Bartek Chaciński ]: Zmiennym, ale też jednocześnie zawsze adresowanym bardzo osobiście, bo Konieczny lubi pisać dla konkretnego teatru albo dla konkretnej osoby albo dla głosu. Wspomniałeś Ewę Demarczyk, Joanna Słowińska jest oczywiście kolejną tego typu postacią.

[ HCH / Jacek Hawryluk & Bartek Chaciński ]:

SŁOWIŃSKA | KONIECZNY

kultura, koncerty i imprezy

Niedziela, 8 września 2024, g.19:30
Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego - ul. Zwierzyniecka 1, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 140.00,-zł Kup biletKup bilet
Opublikuj:

SŁOWIŃSKA | KONIECZNY


:: Joanna Słowińska x Stanisław Słowiński Quintet x Sonos String Quartet x Karol Śmiałek

:: 8 września 2024, 19:30 ::

FILHARMONIA KRAKOWSKA


Po sukcesach w NOSPR, na FMF w ICE Kraków, w tyskiej Mediatece, Teatrze Witkacego, Filharmonii Śląskiej - zapraszamy do Filharmonii Krakowskiej im. K. Szymanowskiego na kolejną odsłonę koncertu


➡️ Muzyka filmowa i teatralna Zygmunta Koniecznego - jednego z najwybitniejszych twórców gatunku, utwory znane z kultowych obrazów Jana Jakuba Kolskiego, Andrzeja Wajdy, Konrada Swinarskiego. Pieśni dedykowane Joannie Słowińskiej, inne znane też z repertuaru Ewy Demarczyk („Grande Valse Brillante”, „Pocałunki”, „Karuzela z madonnami”), kompozycje do tekstów wybitnych poetów (Stanisław Wyspiański, Maria Pawlikowska- Jasnorzewska, Krzysztof Kamil Baczyński, Julian Tuwim, Miron Białoszewski, Wojciech Młynarski, Agnieszka Osiecka i in.) definiujące dzisiaj rangę i kanon gatunku piosenki literackiej.


Joanna Słowińska – śpiew

Karol Śmiałek – śpiew


Stanisław Słowiński Quintet:

Stanisław Słowiński – skrzypce

Przemysław Sokół – trąbka

Franciszek Raczkowski – fortepian

Szymon Frankowski – kontrabas

Dawid Fortuna – perkusja


Sonos String Quartet

Marta Huget-Skiba – skrzypce

Gabriela Kubarska – skrzypce

Anna Grzybała – altówka

Joanna Urbańska- Mikszta – wiolonczela


muzyka: Zygmunt Konieczny

aranżacje i kierownictwo muzyczne: Stanisław Słowiński


✒️ Przepływa przez nią dźwięk, energia z jakiegoś innego świata. I tak jak mówiono o Ewie Demarczyk, że jest Czarnym Aniołem, Joanna Słowińska jest Świetlistym Aniołem.

Dziękuję Joanno, orfickie to było śpiewanie. Wszystkich nas zmienia. Ogromna wdzięczność!

[ Robert Piaskowski / Festiwal Muzyki Filmowej ]

✒️ Osobowość na miarę Cesarii Evory, Omary, Lila’i Downs (tej, co śpiewała we Fridzie). Polskie saudade, polska morna i fado, wcale nie mniej przejmujące od tamtych, a z pewnością równie oryginalne i piękne. Gorąco polecam!

[ Wojciech Ossowski, Polskie Radio “Trójka” ]

✒️ Joanna Słowińska – pierwsza dama polskiego folku. Jedna z najbardziej fascynujących wyrazistych wokalistek na polskiej scenie muzycznej.

[ Tomasz Janas, Polskie Radio, „Dwójka” ]

✒️ Joanna Słowińska mnie zachwyciła. Pomyślałem, że chciałbym z nią pracować, chciałbym dla niej pisać. Zupełnie inna od Ewy Demarczyk, a ma też tę ekspresję, która tak działa na ludzi. Jest wszechstronną artystką. Wszystko znakomicie robi, z wyczuciem stylu. Podziwiam ją zawsze.

[ Zygmunt Konieczny ]

✒️ Nie ma dla niej w muzyce terenów niedostępnych. W Modlitwie Stanisława Wyspiańskiego Słowińska pokazała, że jej talent w żaden sposób nie ustępuje talentowi Demarczyk. Nie wierzyłam, że usłyszę kiedykolwiek na żywo coś podobnego!

[ Zofia Noworól, Małopolski Instytut Kultury ]

✒️ Stanisław Słowiński: znamienity wirtuoz jazzowej tradycji i godny spadkobierca Michała Urbaniaka, Krzesimira Dębskiego, Zbigniewa Seiferta.

[ Dionizy Piątkowski, jazz.pl ]

[ HCH / Jacek Hawryluk & Bartek Chaciński ]:

✒️ [ Jacek Hawryluk ]: Przed laty Zygmunt Konieczny miał swoją muzę, miał diwę, Ewę Demarczyk. Od kilku lat Zygmunt Konieczny zachwycony jest głosem Joanny Słowińskiej. Trudno odmówić Koniecznemu tej fascynacji.

✒️ [ Bartek Chaciński ]: Joanna jest równie wszechstronna jako wokalistka, jako wykonawczyni, jak Zygmunt Konieczny jako kompozytor. No bo ten wachlarz - jeśli chodzi o nurty, stylistyki, o przemieszczanie się bardzo sprawne pomiędzy piosenką literacką, a choćby wspaniałą muzyką ilustracyjną, muzyką do teatru, muzyką filmową jest w wypadku Koniecznego imponująca.

✒️ [ Jacek Hawryluk ]: To artystka, która jest głodna różnego repertuaru, pamiętamy jej znakomite interpretacje muzyki folkowej, związki z muzyką klasyczną, to, co robi jeśli chodzi o piosenkę literacką - to wszystko tworzy taki bardzo kompletny portret tej artystki, która, jak się okazało świetnie odnalazła się w tym właśnie zmiennym idiomie muzycznym Koniecznego.

✒️ [ Bartek Chaciński ]: Zmiennym, ale też jednocześnie zawsze adresowanym bardzo osobiście, bo Konieczny lubi pisać dla konkretnego teatru albo dla konkretnej osoby albo dla głosu. Wspomniałeś Ewę Demarczyk, Joanna Słowińska jest oczywiście kolejną tego typu postacią.

[ HCH / Jacek Hawryluk & Bartek Chaciński ]:

Na stronie: 427