Dziś:
Kiedy:Lipiec 2024
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1718192021
22232425262728
293031    
Dziś

Alma Concerts

kultura, koncerty i imprezy

Sobota, 14 września 2024, g.19:00
Aula Leopoldina - Pl. Uniwersytecki 1, Wrocław, dolnośląskie, Polska
Cena biletu: od 60,-zł Kup bilet
Opublikuj:
Na koncercie pt. 'Wachlarz impresji' usłyszymy muzykę impresjonistów francuskich - Debussy'ego czy Ravela - w połączeniu z medytacyjnymi, zainspirowanymi dźwiękami natury, utworami japońskiego kompozytora Toru Takemitsu. Program dopełnią barokowe dzieła Marcello i Barona, i muzyka Astora Piazzolli w postaci słynnej Historii tanga, w oryginale napisanej na ten duet instrumentów. ,

Na koncercie pt. "Wachlarz impresji" usłyszymy muzykę impresjonistów francuskich - Debussy'ego czy Ravela - w połączeniu z medytacyjnymi, zainspirowanymi dźwiękami natury, utworami japońskiego kompozytora Toru Takemitsu. Program dopełnią barokowe dzieła Marcello i Barona, i muzyka Astora Piazzolli w postaci słynnej Historii tanga, w oryginale napisanej na ten duet instrumentów.

Zofia Neugebauer rozpoczęła naukę gry na flecie w wieku 9 lat. Jej edukacja miała początek w szkole muzycznej I stopnia w Wodzisławiu Śląskim im. Wojciecha Kilara, następnie rozwijała się w szkole muzycznej w Żorach pod okiem Barbary Śrubarz. W latach 2010-2013 kontynuowała naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego gdzie pracowała pod kierunkiem Cezarego Traczewskiego. W 2017 ukończyła 3-letnie studia w Hochschule für Musik w Bazylei w klasie wybitnego flecisty i pedagoga prof. Felixa Renggliego. Rok po ukończeniu studiów pierwszego stopnia w Bazylei, Zofia została stypendystką Karajan Akademie der Berliner Philharmoniker, gdzie przez dwa lata miała szanse regularnie grać w orkiestrze Berliner Philharmoniker. Jej wielkim mentorem jest Mathieu Dufour pierwszy flecista Berliner Philharmoniker z którym rozwijała swoją wyobraźnie muzyczną podczas pobytu w Berlinie. Zofia jest laureatką wielu konkursów krajowych i międzynarodowych. W 2019 roku Zofia objęła pozycję solo flecistki w szwajcarskiej orkiestrze Luzerner Sinfonieorchester gdzie grała do 2021 roku. W sezonie 2021/2022 gra jako Solo flecistka w Sinfonieorchester Basel. Młoda artystka intensywnie czerpała inspiracje z pracy w znanych Europejskich orkiestrach, gdzie grała ze znakomitymi dyrygentami jak Sir. Simon Rattle, Pavo Järvi, Zubin Mehta, Antonio Pappano, Daniel Harding, Reinhard Goebel, Ivan Fischer. Zofia Neugebauer dużo swojej uwagi i czasu poświęca również kameralistyce. Od wielu lat jest zapraszana na znane festiwale jak Gezeiten Konzerte, Verbier Festival, Bad Kissinger Sommer, Dresdner Musikfestspielen. W sezonie muzycznym 2019/2020 została stypendystką Mozart Gesellschaft Dortmund, organizacji która intensywnie wspiera promocje jej talentu a w 2021 stypendystką Villa Musica oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, otrzymała również nagrodę Młoda Polska. Zofia bezustannie szuka nowych sposobów wyrażania swojej wyobraźni artystycznej, dlatego komponuje swoje własne utwory i kreacje artystyczne, które pozwalają jej na głębsze pojmowanie muzyki klasycznej.

"Mistrz oddechu i linii wokalnej na gitarze" - tak Pizzicato Magazine opisuje grę polskiego muzyka Jerzego Chwastyka. Gitarzysta zdobywał nagrody na renomowanych międzynarodowych konkursach. Należą do nich Concurso Sigall w Chile i Concurso Fernando Sor w Madrycie. Zdobył również drugą nagrodę na Konkursie Andresa Segovii w Linares w 2016 roku oraz został wyróżniony na Certamen Andres Segovia w La Herradura. Bogaty repertuar Jerzego Chwastyka nie ogranicza się do klasycznej i tradycyjnej literatury gitarowej. Bliskie jego sercu jest raczej rozwijanie innowacyjnych projektów z innymi zaangażowanymi artystami, w których może w pełni wykorzystać możliwości tonalne gitary i przełamać nowe schematy. Dotyczy to m.in. współpracy ze znanym aktorem Hannsem Zischlerem (album "dichter.liebe") oraz bandoneonistą Omarem Massą. Obaj artyści koncertowali i dokonali nagrania dla polskiej radiowej "Dwójki". Jako solista nie tylko prezentuje się jako wybitny interpretator dzięki wydanej w 2017 roku debiutanckiej płycie "La Joia" z utworami od Schuberta do Rodrigo, ale także prezentuje swój instrument we współczesnym, nowym blasku. Duże uznanie zyskała jego płyta "Iberian Soundscapes" nagrana w 2019 roku, z którą muzycznie zanurza się w 1000-letniej historii muzyki gitarowej. Jego udany album "Romance - Canciones y danzas" (2019), który nagrał ze skrzypaczką Tjašą Kastelic, również wywołał poruszenie na scenie muzyki klasycznej. Na płycie "dichter.liebe", nagranej w 2022 roku z Susanne Szambelan i Hannsem Zischlerem, pojawił się także jako aranżer pieśni Roberta Schumanna - pierwszą transkrypcję znanego cyklu krytycy uznali jako "absolutnie monumentalną i poruszającą". (Radio France) Studia gitarowe Jerzego Chwastyka zaprowadziły go w 2006 roku do Weimaru, gdzie był sponsorowany przez "Neue Liszt Stiftung" oraz do Berlina w klasie mistrzowskiej prof. Thomasa Müller- Peringa. Kolejne ważne impulsy zdobywał u prof. Moniki Rost, prof. Tomasza Zawieruchy oraz na licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich, m.in. u Zorana Dukica i Roberto Aussela. Oprócz dyplomu i tytułu magistra, w 2015 roku ukończył egzamin koncertowy. Od tego czasu występuje jako solista i kameralista na znanych scenach koncertowych.

Alma Concerts

kultura, koncerty i imprezy

Sobota, 14 września 2024, g.19:00
Aula Leopoldina - Pl. Uniwersytecki 1, Wrocław, dolnośląskie, Polska
Cena biletu: od 60,-zł Kup bilet
Opublikuj:
Na koncercie pt. 'Wachlarz impresji' usłyszymy muzykę impresjonistów francuskich - Debussy'ego czy Ravela - w połączeniu z medytacyjnymi, zainspirowanymi dźwiękami natury, utworami japońskiego kompozytora Toru Takemitsu. Program dopełnią barokowe dzieła Marcello i Barona, i muzyka Astora Piazzolli w postaci słynnej Historii tanga, w oryginale napisanej na ten duet instrumentów. ,

Na koncercie pt. "Wachlarz impresji" usłyszymy muzykę impresjonistów francuskich - Debussy'ego czy Ravela - w połączeniu z medytacyjnymi, zainspirowanymi dźwiękami natury, utworami japońskiego kompozytora Toru Takemitsu. Program dopełnią barokowe dzieła Marcello i Barona, i muzyka Astora Piazzolli w postaci słynnej Historii tanga, w oryginale napisanej na ten duet instrumentów.

Zofia Neugebauer rozpoczęła naukę gry na flecie w wieku 9 lat. Jej edukacja miała początek w szkole muzycznej I stopnia w Wodzisławiu Śląskim im. Wojciecha Kilara, następnie rozwijała się w szkole muzycznej w Żorach pod okiem Barbary Śrubarz. W latach 2010-2013 kontynuowała naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego gdzie pracowała pod kierunkiem Cezarego Traczewskiego. W 2017 ukończyła 3-letnie studia w Hochschule für Musik w Bazylei w klasie wybitnego flecisty i pedagoga prof. Felixa Renggliego. Rok po ukończeniu studiów pierwszego stopnia w Bazylei, Zofia została stypendystką Karajan Akademie der Berliner Philharmoniker, gdzie przez dwa lata miała szanse regularnie grać w orkiestrze Berliner Philharmoniker. Jej wielkim mentorem jest Mathieu Dufour pierwszy flecista Berliner Philharmoniker z którym rozwijała swoją wyobraźnie muzyczną podczas pobytu w Berlinie. Zofia jest laureatką wielu konkursów krajowych i międzynarodowych. W 2019 roku Zofia objęła pozycję solo flecistki w szwajcarskiej orkiestrze Luzerner Sinfonieorchester gdzie grała do 2021 roku. W sezonie 2021/2022 gra jako Solo flecistka w Sinfonieorchester Basel. Młoda artystka intensywnie czerpała inspiracje z pracy w znanych Europejskich orkiestrach, gdzie grała ze znakomitymi dyrygentami jak Sir. Simon Rattle, Pavo Järvi, Zubin Mehta, Antonio Pappano, Daniel Harding, Reinhard Goebel, Ivan Fischer. Zofia Neugebauer dużo swojej uwagi i czasu poświęca również kameralistyce. Od wielu lat jest zapraszana na znane festiwale jak Gezeiten Konzerte, Verbier Festival, Bad Kissinger Sommer, Dresdner Musikfestspielen. W sezonie muzycznym 2019/2020 została stypendystką Mozart Gesellschaft Dortmund, organizacji która intensywnie wspiera promocje jej talentu a w 2021 stypendystką Villa Musica oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, otrzymała również nagrodę Młoda Polska. Zofia bezustannie szuka nowych sposobów wyrażania swojej wyobraźni artystycznej, dlatego komponuje swoje własne utwory i kreacje artystyczne, które pozwalają jej na głębsze pojmowanie muzyki klasycznej.

"Mistrz oddechu i linii wokalnej na gitarze" - tak Pizzicato Magazine opisuje grę polskiego muzyka Jerzego Chwastyka. Gitarzysta zdobywał nagrody na renomowanych międzynarodowych konkursach. Należą do nich Concurso Sigall w Chile i Concurso Fernando Sor w Madrycie. Zdobył również drugą nagrodę na Konkursie Andresa Segovii w Linares w 2016 roku oraz został wyróżniony na Certamen Andres Segovia w La Herradura. Bogaty repertuar Jerzego Chwastyka nie ogranicza się do klasycznej i tradycyjnej literatury gitarowej. Bliskie jego sercu jest raczej rozwijanie innowacyjnych projektów z innymi zaangażowanymi artystami, w których może w pełni wykorzystać możliwości tonalne gitary i przełamać nowe schematy. Dotyczy to m.in. współpracy ze znanym aktorem Hannsem Zischlerem (album "dichter.liebe") oraz bandoneonistą Omarem Massą. Obaj artyści koncertowali i dokonali nagrania dla polskiej radiowej "Dwójki". Jako solista nie tylko prezentuje się jako wybitny interpretator dzięki wydanej w 2017 roku debiutanckiej płycie "La Joia" z utworami od Schuberta do Rodrigo, ale także prezentuje swój instrument we współczesnym, nowym blasku. Duże uznanie zyskała jego płyta "Iberian Soundscapes" nagrana w 2019 roku, z którą muzycznie zanurza się w 1000-letniej historii muzyki gitarowej. Jego udany album "Romance - Canciones y danzas" (2019), który nagrał ze skrzypaczką Tjašą Kastelic, również wywołał poruszenie na scenie muzyki klasycznej. Na płycie "dichter.liebe", nagranej w 2022 roku z Susanne Szambelan i Hannsem Zischlerem, pojawił się także jako aranżer pieśni Roberta Schumanna - pierwszą transkrypcję znanego cyklu krytycy uznali jako "absolutnie monumentalną i poruszającą". (Radio France) Studia gitarowe Jerzego Chwastyka zaprowadziły go w 2006 roku do Weimaru, gdzie był sponsorowany przez "Neue Liszt Stiftung" oraz do Berlina w klasie mistrzowskiej prof. Thomasa Müller- Peringa. Kolejne ważne impulsy zdobywał u prof. Moniki Rost, prof. Tomasza Zawieruchy oraz na licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich, m.in. u Zorana Dukica i Roberto Aussela. Oprócz dyplomu i tytułu magistra, w 2015 roku ukończył egzamin koncertowy. Od tego czasu występuje jako solista i kameralista na znanych scenach koncertowych.

Na stronie: 179