Dziś:
Kiedy:Kwiecień 2024
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30     
Dziś

Joanna Szczepkowska 'Goła baba' spektakl

kultura, teatry

Piątek, 17 maja 2024, g.19:00
Centrum Kultury w Chojnie - ul. Plac Konstytucji 3 Maja, Chojna, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 60.00,-zł Kup bilet
Opublikuj:

Joanna Szczepkowska 'Goła baba' spektakl

Reżyseria: Agnieszka Glińska

Scenografia: Magda Maciejewska


Monodram napisany przez Joannę Szczepkowską, grany jest od 1997 roku na scenach całej Polski i wielu innych krajów. Aktorka gra dwie zupełnie różne kobiety, rywalizujące ze sobą jako artystki. Każda z nich rozumie swój zawód inaczej. Jedna – idealistka, uprawia sztukę „nieskażoną”, czyli koncert gry na ciszy, wymagający specjalnego stanu ducha publiczności. Druga z nich to uosobienie szmiry i bezczelności, a jej „sztuka” to prymitywne dowcipy i beznadziejny, pośpieszny striptiz. Obie nawiązują kontakt z publicznością, która nie może pozostać bierna. Widownia jest istotnym bohaterem, przez co każde przedstawienie nabiera innego wymiaru. Niespodziewana pointa sztuki stawia widza przed pytaniem: czy to, z czego się zaśmiewał, nie jest też ludzkim dramatem?

Joanna Szczepkowska 'Goła baba' spektakl

kultura, teatry

Piątek, 17 maja 2024, g.19:00
Centrum Kultury w Chojnie - ul. Plac Konstytucji 3 Maja, Chojna, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 60.00,-zł Kup bilet
Opublikuj:

Joanna Szczepkowska 'Goła baba' spektakl

Reżyseria: Agnieszka Glińska

Scenografia: Magda Maciejewska


Monodram napisany przez Joannę Szczepkowską, grany jest od 1997 roku na scenach całej Polski i wielu innych krajów. Aktorka gra dwie zupełnie różne kobiety, rywalizujące ze sobą jako artystki. Każda z nich rozumie swój zawód inaczej. Jedna – idealistka, uprawia sztukę „nieskażoną”, czyli koncert gry na ciszy, wymagający specjalnego stanu ducha publiczności. Druga z nich to uosobienie szmiry i bezczelności, a jej „sztuka” to prymitywne dowcipy i beznadziejny, pośpieszny striptiz. Obie nawiązują kontakt z publicznością, która nie może pozostać bierna. Widownia jest istotnym bohaterem, przez co każde przedstawienie nabiera innego wymiaru. Niespodziewana pointa sztuki stawia widza przed pytaniem: czy to, z czego się zaśmiewał, nie jest też ludzkim dramatem?

Na stronie: 94