Dziś:
Kiedy:Maj 2024
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
3031  
Dziś

Bursztynowe Drzewo - Art Color Ballet - w ramach festiwalu EtnoKraków/Rozstaje

kultura, teatry

Niedziela, 7 lipca 2024, g.19:15
ICE Kraków Congress Centre - ul. Marii Konopnickiej 17, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 155.00,-zł
Opublikuj:

Bursztynowe drzewo - przebojowy etnomusical Art Color Ballet na scenie ICE Kraków w ramach EtnoKraków/Rozstaje 2024!


: : : : : : : :




Etnomusical w najlepszym wydaniu

„Spektakl pozostawił nas bez słów”, „Definicja piękna w czystej postaci”, 'Nie potrafię o niczym innym dzisiaj myśleć – spektakl zawładnął moją wyobraźnią” – to tylko niektóre recenzje widzów Bursztynowego drzewa. To jedno z tych przedstawień, którego ominięcie jest grzechem. (…) Świat, którego nie sposób dziś nawet dotknąć zmartwychwstaje w poetyckich sekwencjach złożonych z ruchu ciał, sztuki bodypaintingu, muzyki na żywo i scenografii, która dopracowana w każdym szczególe przypomina przedziwny, pradawny sen. Wybitne wokalizy Joanny Słowińskiej i Karola Śmiałka, piękno ludzkiego ciała – wszystko to tworzy obrazy, które pozostawiają odbiorcę w estetycznym oszołomieniu. Niezwykle plastyczny, oniryczny spektakl, niosący w sobie taniec, muzykę na żywo i prasłowiańską duszę. Koniecznie trzeba zobaczyć! <<

[ Iga Dzieciuchowicz, e-teatr.pl ]




: : : : : : : :




Nic dziwnego, że prezentacja spektaklu zakończyła się owacją na stojąco. Rzecz porywająca! <<

[ Tomasz Janas ]




: : : : : : : :




Spektakl malowany tańcem, muzyką, słowem, światłem i projekcjami. Multimedialna podróż przez dzieje, inkrustowana gestem, dźwiękiem, błyskiem i wyobraźnią. 'Bursztynowe drzewo' to misterium sięgające najwyższych konarów drzewa i schodzące w głąb jego korzeni – korzeni, którymi sięga do pradziejów ludów wędrujących przez Europę. Trzeba dać się porwać tej opowieści, mieszając fakty z mitami, prawdę z pobożnymi życzeniami i nadzieję z rzeczywistością. (...) Niezwykłe, poruszające i ważne. Dziękuję. Już dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia.

[ Krzysztof Niedźwiedzki ]




: : : : : : : :




Artyzm, piękno, prawdziwość, szlachetność. <<

[ Wiola Nowak, Kulturatka.pl ]




: : : : : : : :




Najwyższy poziom artystyczny. Wciągająca, sugestywna muzyka, fantastyczny wokal i teksty. I balet... tancerze.... perfekcja ruchu i obrazu. Całość świetnie łączy się w spójną opowieść wciągającą widza niemal wszystkimi zmysłami. Wielkie gratulacje. Będziemy z Wami częściej :). [ Katarzyna ]




: : : : : : : :




Cudowne przedstawienie; muzyka, teksty, śpiew, taniec, kostiumy, dekoracje, multimedia, sam pomysł na spektakl. Wyszłam oczarowana. [ Marynia ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


ART COLOR BALLET | BURSZTYNOWE DRZEWO


Widowisko inspirowane pradziejami i wędrówkami ludów przemierzających Europę, będących protoplastami współczesnych mieszkańców ziem polskich. To opowieść o naszym pochodzeniu, formowaniu się rodzimej społeczności pod wpływem i w kontekście innych kultur, kształtujących się w ten sposób wartości duchowych i materialnych.


Tak rozczytywana geneza wymaga sięgania do różnorodnych źródeł; odwołuje się do aspektów historycznych, archeologicznych i etnograficznych, jak również – do współistniejących z nimi od zawsze – mitów, baśni i legend, bez których nie istniałaby kultura i tradycja w swym obecnym kształcie. Tych, którzy znają dotychczasowe produkcje Art Color Ballet z pewnością nie trzeba przekonywać, że w wykonaniu tego zespołu połączenie tańca, muzyki na żywo, śpiewu, wizualizacji i bodypaintingu, każdorazowo wprowadza publiczność w niewyobrażalny wprost świat wielowymiarowej, zapierającej dech w piersiach, sztuki scenicznej.


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


'Tu prowadzą ścieżki wydeptane przez ludy ziemi, pień jest filarem, źródła zasilają korzenie, gałęzie snują własną opowieść, każda ma swój czas i osobliwą historię. Wiatr i ptaki śpiewają melodię odległych krain; przybyły stać się opowieścią starych i nowych czasów.' [ Agnieszka Glińska ]


'Opowieść o źródłach środkowoeuropejskiej tożsamości; echo starotestamentowych psalmów, 'Pieśni nad pieśniami', romskich pieśni drogi. Krajobraz nieoczywisty z horyzontem krainy Kalevy w tle, poblaskiem kopuł cerkiewnych w oddali. Opowieść o walce, nadziei i potrzebie miłości.' [ Jan Słowiński ]


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Agnieszka Glińska – scenariusz, reżyseria, choreografia

Jan Słowiński – teksty

Stanisław Słowiński – muzyka

Joanna Słowińska – śpiew

Karol Śmiałek – śpiew, recytacje


muzycy:

Stanisław Słowiński Quintet w składzie:

Stanisław Słowiński – skrzypce, elektronika, sample

Leszek Hefi-Wiśniowski – saksofony, flet

Franciszek Raczkowski – fortepian

Szymon Frankowski – kontrabas, gitara basowa

Adam Stępniowski – perkusja

oraz kwartet smyczkowy:

Krzysztof Katana – skrzypce

Agata Front – skrzypce

Aleksander Frankiewicz – altówka

Mikołaj Pęcherski – wiolonczela


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


organizator: ROZSTAJE: u Zbiegu Kultur i Tradycji. Stowarzyszenie

www.rozstaje.pl | www.etnokrakow.pl


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


producent spektaklu: Nowohuckie Centrum Kultury


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Art Color Ballet

W 1998 roku Agnieszka Glińska, zafascynowana tańcem, muzyką i malarstwem, założyła w Krakowie zespół Art Color Ballet. Autorskie kompozycje choreografii, scenografii, muzyki oraz makijażu ciała, tworzą spektakl malarstwa ożywionego. Zespół współtworzą profesjonalni tancerze, pasjonaci sztuki tańca i malarstwa, performerzy, akrobaci, muzycy, plastycy i charakteryzatorzy. Dzięki połączeniu tak wielu środków ekspresji artystycznej zespół wypracował nowy sposób wyrazu. Na doświadczenie zespołu składają się setki spektakli, pokazów i etiud choreograficznych. [www.baletcolor.pl] Tancerze Art Color Ballet: Marta Mietelska-Topór, Piotr Słodkowicz, Katarzyna Kleszcz, Joanna Czarnecka, Katarzyna Walendowska-Gosek, Maciej Talik, Stanisław Iwanicki, Joanna Juraszek, Agata Jóźwik, Rafał Matusiak, Wiktoria Michałowska, Maria Jasiczek, Ivanna Chaikovska, Mateusz Miela, Anna Karabela, Gabor Halász, Kaja Będkowska współpraca przy choreografii: Gabor Halasz, Anna Karabela / charakteryzacja bodypainting, plastycy: Karolina Sobonska, Kinga Wójtowicz, Olga Pidgorna, Ewa Hojka, Monika Gigier, Olga Pidgorna , Violetta Sporny, Agnieszka Glińska / współpraca przy scenografii: Joanna Łaksa / wizualizacje i animacja: Szymon Kamykowski, Piotr Słodkowicz


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Etnomusical w najlepszym wydaniu

„Spektakl pozostawił nas bez słów”, „Definicja piękna w czystej postaci”, 'Nie potrafię o niczym innym dzisiaj myśleć – spektakl zawładnął moją wyobraźnią” – to tylko niektóre recenzje widzów Bursztynowego drzewa, najnowszej propozycji Art Color Ballet. To jedno z tych przedstawień, którego ominięcie jest grzechem. (…) Tym razem Agnieszka Glińska zaprasza widzów w niezapomnianą podróż przez dzieje – wraz z dawnymi ludami przemierzającymi Europę eksploruje świat, którego nie sposób dziś nawet dotknąć. Świat ten zmartwychwstaje w poetyckich sekwencjach złożonych z ruchu ciał, sztuki bodypaintingu, muzyki na żywo i scenografii, która dopracowana w każdym szczególe przypomina przedziwny, pradawny sen. Wybitne wokalizy Joanny Słowińskiej i Karola Śmiałka, piękno ludzkiego ciała – wszystko to tworzy obrazy, które pozostawiają odbiorcę w estetycznym oszołomieniu. Niezwykle plastyczny, oniryczny spektakl, niosący w sobie taniec, muzykę na żywo i prasłowiańską duszę. Koniecznie trzeba zobaczyć!

[ Iga Dzieciuchowic z, e-teatr.pl ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Spektakl malowany tańcem, muzyką, słowem, światłem i projekcjami. Multimedialna podróż przez dzieje, inkrustowana gestem, dźwiękiem, błyskiem i wyobraźnią. Kraje Europy przez wieki falowały granicami, mieszało się dziedzictwo, zmieniały wpływy i pogłębiał kulturowy, eklektyczny charakter społeczeństw. Wszystko to widać, wszystko to słychać:




jest świata opisanie

z okruchów tablic, z kart

są fakty w mit ubrane

i mit, gdzie miał być fakt *


Stanisław Słowiński stworzył surowe kompozycje, Jan Słowiński napisał pierwotne słowa, a Joanna Słowińska wyśpiewała je w sposób rozdzierający:


nic czasu nie odmieni

jest ciemność będzie świt

wystarczy dla nas ziemi

wystarczy dla nas dni *


'Bursztynowe drzewo' to misterium sięgające najwyższych konarów drzewa i schodzące w głąb jego korzeni – korzeni, którymi sięga do pradziejów ludów wędrujących przez Europę. Trzeba dać się porwać tej opowieści, mieszając fakty z mitami, prawdę z pobożnymi życzeniami i nadzieję z rzeczywistością. Skąd przyszliśmy? Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Pytania proste i podstawowe. Bez jasnej odpowiedzi. Pozostaje refleksja:


na rozstajach biały głaz

na rozstajach biały głaz

drogę możesz wybrać raz

drogę możesz wybrać raz *


(...)


Niezwykłe, poruszające i ważne. Dziękuję. Już dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia.

[ Krzysztof Niedźwiedzki / * teksty pieśni: Jan Słowiński ]


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Nic dziwnego, że prezentacja spektaklu zakończyła się owacją na stojąco. Rzecz jest porywająca pod względem wizualnym: zachwycają zarówno elementy scenografii, pomalowane ciała wokalistów, muzyków i tancerzy, jak i plastyczny, przejmujący ruch tych ostatnich. Muzyka zawierała w sobie wiele elementów i nawiązań – od jazzu i współczesnej kameralistyki po elementy twórczości tradycyjnej: środkowoeuropejskiej, ale też tej z południa naszego kontynentu i północy, ze skarbca tradycji żydowskiej, romskiej, prawosławnej. Świetnie wyśpiewana przez wokalistów. Tak, to metaforyczna opowieść o budowaniu się, o tworzeniu naszej własnej wrażliwości, naszej własnej kultury. Rzecz przedstawiona w intrygujących tekstach Jana Słowińskiego, i jeśli w którejś z pieśni pojawia się słowo „palimpsest”, to może ono być kluczem do tej opowieści – i do naszej historii. Bo z tego „nadpisywania” czy dopisywania kolejnych historii, kolejnych warstw kulturowego bogactwa rodzi się nasza prawda, nasza tożsamość, nasze rozumienie świata. <<

[ Tomasz Janas ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Artyzm, piękno, prawdziwość oraz szlachetność „Bursztynowego drzewa” tkwią w doszlifowaniu i dopasowaniu najdrobniejszych jego szczegółów. W ciężkiej pracy całego zespołu, której efekty przedstawione są na scenie w „lekki” sposób – choć wymagający od widza fantazji, wyobraźni, a także umiejętności interpretacji. Połączenie wielu środków przekazu w jednym spektaklu gwarantuje publiczności moc spektakularnych, synestetycznych wrażeń. Dla tych, którzy chcą je przeżyć, spotkanie z Art Color Ballet wydaje się być nieodzowne.”

[ Wiola Nowak, Kulturatka.pl ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Świetny spektakl. Najwyższy poziom artystyczny. Wciągająca, sugestywna muzyka, fantastyczny wokal i teksty. I balet...tancerze.... perfekcja ruchu i obrazu. Całość świetnie łączy się w spójną opowieść wciągającą widza niemal wszystkimi zmysłami. Wielkie gratulacje. Będziemy z Wami częściej :).

[ Katarzyna ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Cudowne przedstawienie; muzyka, teksty, śpiew, taniec, kostiumy, dekoracje, multimedia, sam pomysł na spektakl. Wyszłam oczarowana. [ Marynia ]



Bursztynowe Drzewo - Art Color Ballet - w ramach festiwalu EtnoKraków/Rozstaje

kultura, teatry

Niedziela, 7 lipca 2024, g.19:15
ICE Kraków Congress Centre - ul. Marii Konopnickiej 17, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 155.00,-zł
Opublikuj:

Bursztynowe drzewo - przebojowy etnomusical Art Color Ballet na scenie ICE Kraków w ramach EtnoKraków/Rozstaje 2024!


: : : : : : : :




Etnomusical w najlepszym wydaniu

„Spektakl pozostawił nas bez słów”, „Definicja piękna w czystej postaci”, 'Nie potrafię o niczym innym dzisiaj myśleć – spektakl zawładnął moją wyobraźnią” – to tylko niektóre recenzje widzów Bursztynowego drzewa. To jedno z tych przedstawień, którego ominięcie jest grzechem. (…) Świat, którego nie sposób dziś nawet dotknąć zmartwychwstaje w poetyckich sekwencjach złożonych z ruchu ciał, sztuki bodypaintingu, muzyki na żywo i scenografii, która dopracowana w każdym szczególe przypomina przedziwny, pradawny sen. Wybitne wokalizy Joanny Słowińskiej i Karola Śmiałka, piękno ludzkiego ciała – wszystko to tworzy obrazy, które pozostawiają odbiorcę w estetycznym oszołomieniu. Niezwykle plastyczny, oniryczny spektakl, niosący w sobie taniec, muzykę na żywo i prasłowiańską duszę. Koniecznie trzeba zobaczyć! <<

[ Iga Dzieciuchowicz, e-teatr.pl ]




: : : : : : : :




Nic dziwnego, że prezentacja spektaklu zakończyła się owacją na stojąco. Rzecz porywająca! <<

[ Tomasz Janas ]




: : : : : : : :




Spektakl malowany tańcem, muzyką, słowem, światłem i projekcjami. Multimedialna podróż przez dzieje, inkrustowana gestem, dźwiękiem, błyskiem i wyobraźnią. 'Bursztynowe drzewo' to misterium sięgające najwyższych konarów drzewa i schodzące w głąb jego korzeni – korzeni, którymi sięga do pradziejów ludów wędrujących przez Europę. Trzeba dać się porwać tej opowieści, mieszając fakty z mitami, prawdę z pobożnymi życzeniami i nadzieję z rzeczywistością. (...) Niezwykłe, poruszające i ważne. Dziękuję. Już dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia.

[ Krzysztof Niedźwiedzki ]




: : : : : : : :




Artyzm, piękno, prawdziwość, szlachetność. <<

[ Wiola Nowak, Kulturatka.pl ]




: : : : : : : :




Najwyższy poziom artystyczny. Wciągająca, sugestywna muzyka, fantastyczny wokal i teksty. I balet... tancerze.... perfekcja ruchu i obrazu. Całość świetnie łączy się w spójną opowieść wciągającą widza niemal wszystkimi zmysłami. Wielkie gratulacje. Będziemy z Wami częściej :). [ Katarzyna ]




: : : : : : : :




Cudowne przedstawienie; muzyka, teksty, śpiew, taniec, kostiumy, dekoracje, multimedia, sam pomysł na spektakl. Wyszłam oczarowana. [ Marynia ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


ART COLOR BALLET | BURSZTYNOWE DRZEWO


Widowisko inspirowane pradziejami i wędrówkami ludów przemierzających Europę, będących protoplastami współczesnych mieszkańców ziem polskich. To opowieść o naszym pochodzeniu, formowaniu się rodzimej społeczności pod wpływem i w kontekście innych kultur, kształtujących się w ten sposób wartości duchowych i materialnych.


Tak rozczytywana geneza wymaga sięgania do różnorodnych źródeł; odwołuje się do aspektów historycznych, archeologicznych i etnograficznych, jak również – do współistniejących z nimi od zawsze – mitów, baśni i legend, bez których nie istniałaby kultura i tradycja w swym obecnym kształcie. Tych, którzy znają dotychczasowe produkcje Art Color Ballet z pewnością nie trzeba przekonywać, że w wykonaniu tego zespołu połączenie tańca, muzyki na żywo, śpiewu, wizualizacji i bodypaintingu, każdorazowo wprowadza publiczność w niewyobrażalny wprost świat wielowymiarowej, zapierającej dech w piersiach, sztuki scenicznej.


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


'Tu prowadzą ścieżki wydeptane przez ludy ziemi, pień jest filarem, źródła zasilają korzenie, gałęzie snują własną opowieść, każda ma swój czas i osobliwą historię. Wiatr i ptaki śpiewają melodię odległych krain; przybyły stać się opowieścią starych i nowych czasów.' [ Agnieszka Glińska ]


'Opowieść o źródłach środkowoeuropejskiej tożsamości; echo starotestamentowych psalmów, 'Pieśni nad pieśniami', romskich pieśni drogi. Krajobraz nieoczywisty z horyzontem krainy Kalevy w tle, poblaskiem kopuł cerkiewnych w oddali. Opowieść o walce, nadziei i potrzebie miłości.' [ Jan Słowiński ]


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Agnieszka Glińska – scenariusz, reżyseria, choreografia

Jan Słowiński – teksty

Stanisław Słowiński – muzyka

Joanna Słowińska – śpiew

Karol Śmiałek – śpiew, recytacje


muzycy:

Stanisław Słowiński Quintet w składzie:

Stanisław Słowiński – skrzypce, elektronika, sample

Leszek Hefi-Wiśniowski – saksofony, flet

Franciszek Raczkowski – fortepian

Szymon Frankowski – kontrabas, gitara basowa

Adam Stępniowski – perkusja

oraz kwartet smyczkowy:

Krzysztof Katana – skrzypce

Agata Front – skrzypce

Aleksander Frankiewicz – altówka

Mikołaj Pęcherski – wiolonczela


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


organizator: ROZSTAJE: u Zbiegu Kultur i Tradycji. Stowarzyszenie

www.rozstaje.pl | www.etnokrakow.pl


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


producent spektaklu: Nowohuckie Centrum Kultury


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Art Color Ballet

W 1998 roku Agnieszka Glińska, zafascynowana tańcem, muzyką i malarstwem, założyła w Krakowie zespół Art Color Ballet. Autorskie kompozycje choreografii, scenografii, muzyki oraz makijażu ciała, tworzą spektakl malarstwa ożywionego. Zespół współtworzą profesjonalni tancerze, pasjonaci sztuki tańca i malarstwa, performerzy, akrobaci, muzycy, plastycy i charakteryzatorzy. Dzięki połączeniu tak wielu środków ekspresji artystycznej zespół wypracował nowy sposób wyrazu. Na doświadczenie zespołu składają się setki spektakli, pokazów i etiud choreograficznych. [www.baletcolor.pl] Tancerze Art Color Ballet: Marta Mietelska-Topór, Piotr Słodkowicz, Katarzyna Kleszcz, Joanna Czarnecka, Katarzyna Walendowska-Gosek, Maciej Talik, Stanisław Iwanicki, Joanna Juraszek, Agata Jóźwik, Rafał Matusiak, Wiktoria Michałowska, Maria Jasiczek, Ivanna Chaikovska, Mateusz Miela, Anna Karabela, Gabor Halász, Kaja Będkowska współpraca przy choreografii: Gabor Halasz, Anna Karabela / charakteryzacja bodypainting, plastycy: Karolina Sobonska, Kinga Wójtowicz, Olga Pidgorna, Ewa Hojka, Monika Gigier, Olga Pidgorna , Violetta Sporny, Agnieszka Glińska / współpraca przy scenografii: Joanna Łaksa / wizualizacje i animacja: Szymon Kamykowski, Piotr Słodkowicz


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Etnomusical w najlepszym wydaniu

„Spektakl pozostawił nas bez słów”, „Definicja piękna w czystej postaci”, 'Nie potrafię o niczym innym dzisiaj myśleć – spektakl zawładnął moją wyobraźnią” – to tylko niektóre recenzje widzów Bursztynowego drzewa, najnowszej propozycji Art Color Ballet. To jedno z tych przedstawień, którego ominięcie jest grzechem. (…) Tym razem Agnieszka Glińska zaprasza widzów w niezapomnianą podróż przez dzieje – wraz z dawnymi ludami przemierzającymi Europę eksploruje świat, którego nie sposób dziś nawet dotknąć. Świat ten zmartwychwstaje w poetyckich sekwencjach złożonych z ruchu ciał, sztuki bodypaintingu, muzyki na żywo i scenografii, która dopracowana w każdym szczególe przypomina przedziwny, pradawny sen. Wybitne wokalizy Joanny Słowińskiej i Karola Śmiałka, piękno ludzkiego ciała – wszystko to tworzy obrazy, które pozostawiają odbiorcę w estetycznym oszołomieniu. Niezwykle plastyczny, oniryczny spektakl, niosący w sobie taniec, muzykę na żywo i prasłowiańską duszę. Koniecznie trzeba zobaczyć!

[ Iga Dzieciuchowic z, e-teatr.pl ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Spektakl malowany tańcem, muzyką, słowem, światłem i projekcjami. Multimedialna podróż przez dzieje, inkrustowana gestem, dźwiękiem, błyskiem i wyobraźnią. Kraje Europy przez wieki falowały granicami, mieszało się dziedzictwo, zmieniały wpływy i pogłębiał kulturowy, eklektyczny charakter społeczeństw. Wszystko to widać, wszystko to słychać:




jest świata opisanie

z okruchów tablic, z kart

są fakty w mit ubrane

i mit, gdzie miał być fakt *


Stanisław Słowiński stworzył surowe kompozycje, Jan Słowiński napisał pierwotne słowa, a Joanna Słowińska wyśpiewała je w sposób rozdzierający:


nic czasu nie odmieni

jest ciemność będzie świt

wystarczy dla nas ziemi

wystarczy dla nas dni *


'Bursztynowe drzewo' to misterium sięgające najwyższych konarów drzewa i schodzące w głąb jego korzeni – korzeni, którymi sięga do pradziejów ludów wędrujących przez Europę. Trzeba dać się porwać tej opowieści, mieszając fakty z mitami, prawdę z pobożnymi życzeniami i nadzieję z rzeczywistością. Skąd przyszliśmy? Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Pytania proste i podstawowe. Bez jasnej odpowiedzi. Pozostaje refleksja:


na rozstajach biały głaz

na rozstajach biały głaz

drogę możesz wybrać raz

drogę możesz wybrać raz *


(...)


Niezwykłe, poruszające i ważne. Dziękuję. Już dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia.

[ Krzysztof Niedźwiedzki / * teksty pieśni: Jan Słowiński ]


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Nic dziwnego, że prezentacja spektaklu zakończyła się owacją na stojąco. Rzecz jest porywająca pod względem wizualnym: zachwycają zarówno elementy scenografii, pomalowane ciała wokalistów, muzyków i tancerzy, jak i plastyczny, przejmujący ruch tych ostatnich. Muzyka zawierała w sobie wiele elementów i nawiązań – od jazzu i współczesnej kameralistyki po elementy twórczości tradycyjnej: środkowoeuropejskiej, ale też tej z południa naszego kontynentu i północy, ze skarbca tradycji żydowskiej, romskiej, prawosławnej. Świetnie wyśpiewana przez wokalistów. Tak, to metaforyczna opowieść o budowaniu się, o tworzeniu naszej własnej wrażliwości, naszej własnej kultury. Rzecz przedstawiona w intrygujących tekstach Jana Słowińskiego, i jeśli w którejś z pieśni pojawia się słowo „palimpsest”, to może ono być kluczem do tej opowieści – i do naszej historii. Bo z tego „nadpisywania” czy dopisywania kolejnych historii, kolejnych warstw kulturowego bogactwa rodzi się nasza prawda, nasza tożsamość, nasze rozumienie świata. <<

[ Tomasz Janas ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Artyzm, piękno, prawdziwość oraz szlachetność „Bursztynowego drzewa” tkwią w doszlifowaniu i dopasowaniu najdrobniejszych jego szczegółów. W ciężkiej pracy całego zespołu, której efekty przedstawione są na scenie w „lekki” sposób – choć wymagający od widza fantazji, wyobraźni, a także umiejętności interpretacji. Połączenie wielu środków przekazu w jednym spektaklu gwarantuje publiczności moc spektakularnych, synestetycznych wrażeń. Dla tych, którzy chcą je przeżyć, spotkanie z Art Color Ballet wydaje się być nieodzowne.”

[ Wiola Nowak, Kulturatka.pl ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Świetny spektakl. Najwyższy poziom artystyczny. Wciągająca, sugestywna muzyka, fantastyczny wokal i teksty. I balet...tancerze.... perfekcja ruchu i obrazu. Całość świetnie łączy się w spójną opowieść wciągającą widza niemal wszystkimi zmysłami. Wielkie gratulacje. Będziemy z Wami częściej :).

[ Katarzyna ]




: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Cudowne przedstawienie; muzyka, teksty, śpiew, taniec, kostiumy, dekoracje, multimedia, sam pomysł na spektakl. Wyszłam oczarowana. [ Marynia ]



Na stronie: 108