Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 |
||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Bal maskowy
kultura, teatry
Bal maskowy Giuseppe Verdiego to prawdziwe dzieło sztuki operowej. Niemal kwintesencja tego gatunku muzycznego. Jest pełen pięknej muzyki, a w warstwie libretta opowiada dramatyczną historię miłości, zazdrości, spisku i zbrodni, rozgrywających się na tle dworskich komnat, z kulminacją, do której dochodzi podczas tytułowego balu. Ale jest coś jeszcze –rzecz szczególna, wiążąca ten utwór ze Szczecinem. Jedna z wcześniejszych wersji fabuły opowiadała historię rozgrywającą się na... zamku szczecińskim! Nie sposób sobie wyobrazić lepszego miejsca dla jej wystawienia w Polsce niż siedziba Opery na Zamku.
Słynący z rozmachu oraz odważnych scenicznych wizji reżyser i tym razem nie zawiódł widzów.
~Dziennik Teatralny
Zamiast szukać odniesień do dzisiejszego świata polityki, co robią inni reżyserzy, [reżyser] postawił na atrakcyjną wizualność.
~Rzeczpospolita
Giuseppe Verdi (1813-1901)
Bal maskowy
Melodramma w trzech aktach
Libretto: Antonia Sommy na podstawie libretta Eugène'a Scribe'a
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami
Premiera obecnej inscenizacji: 20 listopada 2015 r.
Reżyseria i scenografia | Waldemar Zawodziński |
Kierownictwo muzyczne | Vladimir Kiradjiev |
Kostiumy | Maria Balcerek |
Choreografia i ruch sceniczny | Janina Niesobska |
Reżyseria świateł | Waldemar Zawodziński |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Asystent reżysera | Mirosław Kosiński |
Amelia |
|
Gustaw III | |
Hrabia Ankarstrom | |
Ulryka | |
Oskar | |
Christian | |
Hrabia Ribbing | |
Hrabia Horn | |
Sędzia | |
Służący Amelii | |
Śmierć | |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku | |
Dyrygent | |
Inspicjentka |
Bal maskowy
kultura, teatry
Bal maskowy Giuseppe Verdiego to prawdziwe dzieło sztuki operowej. Niemal kwintesencja tego gatunku muzycznego. Jest pełen pięknej muzyki, a w warstwie libretta opowiada dramatyczną historię miłości, zazdrości, spisku i zbrodni, rozgrywających się na tle dworskich komnat, z kulminacją, do której dochodzi podczas tytułowego balu. Ale jest coś jeszcze –rzecz szczególna, wiążąca ten utwór ze Szczecinem. Jedna z wcześniejszych wersji fabuły opowiadała historię rozgrywającą się na... zamku szczecińskim! Nie sposób sobie wyobrazić lepszego miejsca dla jej wystawienia w Polsce niż siedziba Opery na Zamku.
Słynący z rozmachu oraz odważnych scenicznych wizji reżyser i tym razem nie zawiódł widzów.
~Dziennik Teatralny
Zamiast szukać odniesień do dzisiejszego świata polityki, co robią inni reżyserzy, [reżyser] postawił na atrakcyjną wizualność.
~Rzeczpospolita
Giuseppe Verdi (1813-1901)
Bal maskowy
Melodramma w trzech aktach
Libretto: Antonia Sommy na podstawie libretta Eugène'a Scribe'a
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami
Premiera obecnej inscenizacji: 20 listopada 2015 r.
Reżyseria i scenografia | Waldemar Zawodziński |
Kierownictwo muzyczne | Vladimir Kiradjiev |
Kostiumy | Maria Balcerek |
Choreografia i ruch sceniczny | Janina Niesobska |
Reżyseria świateł | Waldemar Zawodziński |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Asystent reżysera | Mirosław Kosiński |
Amelia |
|
Gustaw III | |
Hrabia Ankarstrom | |
Ulryka | |
Oskar | |
Christian | |
Hrabia Ribbing | |
Hrabia Horn | |
Sędzia | |
Służący Amelii | |
Śmierć | |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku | |
Dyrygent | |
Inspicjentka |