Dziś:
Kiedy:Wrzesień 2023
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27282930 
Dziś

Materiały do Medei

kultura, teatry

Piątek, 29 września 2023, g.19:00
Teatr Łaźnia Nowa - os. Szkolne 25, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 30.00,-zł Kup bilet
Opublikuj:

Jedna z najbardziej charakterystycznych współczesnych polskich aktorek – Sandra Korzeniak – znana z wybitnych kreacji w spektaklach Krystiana Lupy, Mai Kleczewskiej czy Pawła Miśkiewicza, mierzy się na scenie z archetypiczną postacią Medei.


Dramat Heinera Müllera „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” to jedyny tekst w historii, w którym Medea – słynna mitologiczna trucicielka, dzieciobójczyni i czarodziejka – nie jest przedstawiona w chwili zabójstwa swoich dzieci. Jej postać wyjęta jest, jak u Becketta, z ram czasu i przestrzeni, dzięki czemu staje się nam „tu i teraz” bliska, w sposób tak symboliczny, jak namacalny.


Twórcy uruchamiają pytania: jak i dlaczego człowiek pracuje nad zniszczeniem cywilizacji? Jak to możliwe, że chęć zemsty i instynkt autodestrukcji stają się silniejsze niż wszystko inne?


Na podstawie dramatu 'Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami' Heinera Müllera w tłumaczeniu Jacka Stanisława Burasa.

Materiały do Medei

kultura, teatry

Piątek, 29 września 2023, g.19:00
Teatr Łaźnia Nowa - os. Szkolne 25, Kraków, małopolskie, Polska
Cena biletu: 30.00,-zł Kup bilet
Opublikuj:

Jedna z najbardziej charakterystycznych współczesnych polskich aktorek – Sandra Korzeniak – znana z wybitnych kreacji w spektaklach Krystiana Lupy, Mai Kleczewskiej czy Pawła Miśkiewicza, mierzy się na scenie z archetypiczną postacią Medei.


Dramat Heinera Müllera „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” to jedyny tekst w historii, w którym Medea – słynna mitologiczna trucicielka, dzieciobójczyni i czarodziejka – nie jest przedstawiona w chwili zabójstwa swoich dzieci. Jej postać wyjęta jest, jak u Becketta, z ram czasu i przestrzeni, dzięki czemu staje się nam „tu i teraz” bliska, w sposób tak symboliczny, jak namacalny.


Twórcy uruchamiają pytania: jak i dlaczego człowiek pracuje nad zniszczeniem cywilizacji? Jak to możliwe, że chęć zemsty i instynkt autodestrukcji stają się silniejsze niż wszystko inne?


Na podstawie dramatu 'Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami' Heinera Müllera w tłumaczeniu Jacka Stanisława Burasa.

Na stronie: 101