Dziś:
Kiedy:Październik 2023
Gdzie:
Tylko online:
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
      
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Dziś

Carmen

kultura, teatry

Sobota, 7 października 2023, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - , Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 45-110 zł Kup bilet
Opublikuj:

Arcydzieło światowego repertuaru operowego – brawurowa hiszpańska ekspresja, poruszająca do głębi historia miłosna i genialna, rozpoznawalna przez wszystkich muzyka



Carmen – chyba nie ma na świecie opery, która budziłaby więcej skojarzeń, której echo słyszał każdy, przynajmniej w kręgu kultury europejskiej. 



Historia wspaniałej, wolnej kobiety w momencie swego powstania budziła sprzeciw; pomysł, by główną bohaterką była zwykła Cyganka, która podejmuje decyzje dotyczące swojego życia tylko i wyłącznie w oparciu o własną wolę, okazał się zbyt rewolucyjny dla premierowej widowni. Pierwsze wystawienie opery w 1875 roku zakończyło się spektakularną klęską, ale już kolejne spektakle odwróciły złą passę. Zaczął się triumfalny pochód Carmen przez wszystkie sceny operowe świata.



Zastanawia, co tak naprawdę przyciąga widzów: czy historia trójkąta miłosnego, czy intrygująca, hiszpańska sceneria, czy fantastyczne, znane wszystkim melodie, czy świetne libretto – autentycznie poruszająca, prawdziwa love story. Powodem może też być jedyna w swoim rodzaju bohaterka – jedna z pierwszych operowych feministek, kobieta, której sednem istnienia i najważniejszą życiową filozofią jest wolność. Carmen może być współczesną idolką – jest odważna, inteligentna, honorowa, wierna sobie, a przy okazji seksowna: doprawdy trudno wyobrazić sobie bardziej wybuchowy koktail!



Być może w niej właśnie widzowie odnajdują swoje tęsknoty za prawdą, za wolnością, za niezależnością, za prawdziwą miłością –za tymi wszystkimi wielkimi słowami, których w codziennym życiu nie używamy, a za których obecnością niezmiennie tęsknimy.



W naszym świecie wciąż są żołnierze tęskniący za kobietami, są kobiety, które wychodzą z pracy na przerwę na papierosa, są dzieci bawiące się w wojnę, są outsiderzy, romantycy, są pobożne dziewczyny z oazy i są sportowi idole. O nich chcemy opowiedzieć, w ich gorący, hiszpański świat chcemy się zanurzyć tak głęboko, jak głęboko mogą dotknąć nuty napisane przez Bizeta, tak daleko, jak daleko poprowadzić nas może prąd tej genialnej muzyki.



Ewelina Pietrowiak, reżyser

O spektaklu

Georges Bizet (1838-1875)

Carmen

Opera w czterech aktach

Libretto: Henri Meilac, Ludovic Halevy wg noweli Prospera Merimee

Prapremiera: 3 marca 1875 r. Opéra-Comique w Paryżu

Oryginalna wersja językowa z polskimi napisami

Premiera obecnej realizacji: 7 października 2016 r.

Realizatorzy







































Kierownictwo muzyczne Vladimir Kiradjiev
Reżyseria, scenografia Ewelina Pietrowiak
Kostiumy Katarzyna Nesteruk
Choreografia Artur Żymełka
Reżyseria świateł Łukasz Różewicz
Przygotowanie chóru Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru dziecięcego Agata Czekalińska / Julita Jabłonowska 
Współpraca muzyczna Franck Chastrusse Colombier
Asystent reżysera Mirosław Kosiński 


 


Obsada



































































Carmen  Anna Borucka
Don José  Dominik Sutowicz
Escamillo  Rafał Pawnuk

Micaëla



Lucyna Boguszewska (7.10),

Victoria Vatutina (8.10)


Frasquita  Ewa Olszewska
Mercédés  Sandra Klara Januszewska
Dancairo  Tomasz Łuczak
Remendado  Paweł Wolski
Zuniga Janusz Lewandowski
Moralés  Michał Sobiech
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku  
Chór dziecięcy Opery na Zamku   
   
Dyrygent  Vladimir Kiradjiev
Inspicjentka Maria Malinowska-Przybyłowicz


 


Galeria Fot. Marek Grotowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16

Carmen

kultura, teatry

Sobota, 7 października 2023, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - , Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 45-110 zł Kup bilet
Opublikuj:

Arcydzieło światowego repertuaru operowego – brawurowa hiszpańska ekspresja, poruszająca do głębi historia miłosna i genialna, rozpoznawalna przez wszystkich muzyka



Carmen – chyba nie ma na świecie opery, która budziłaby więcej skojarzeń, której echo słyszał każdy, przynajmniej w kręgu kultury europejskiej. 



Historia wspaniałej, wolnej kobiety w momencie swego powstania budziła sprzeciw; pomysł, by główną bohaterką była zwykła Cyganka, która podejmuje decyzje dotyczące swojego życia tylko i wyłącznie w oparciu o własną wolę, okazał się zbyt rewolucyjny dla premierowej widowni. Pierwsze wystawienie opery w 1875 roku zakończyło się spektakularną klęską, ale już kolejne spektakle odwróciły złą passę. Zaczął się triumfalny pochód Carmen przez wszystkie sceny operowe świata.



Zastanawia, co tak naprawdę przyciąga widzów: czy historia trójkąta miłosnego, czy intrygująca, hiszpańska sceneria, czy fantastyczne, znane wszystkim melodie, czy świetne libretto – autentycznie poruszająca, prawdziwa love story. Powodem może też być jedyna w swoim rodzaju bohaterka – jedna z pierwszych operowych feministek, kobieta, której sednem istnienia i najważniejszą życiową filozofią jest wolność. Carmen może być współczesną idolką – jest odważna, inteligentna, honorowa, wierna sobie, a przy okazji seksowna: doprawdy trudno wyobrazić sobie bardziej wybuchowy koktail!



Być może w niej właśnie widzowie odnajdują swoje tęsknoty za prawdą, za wolnością, za niezależnością, za prawdziwą miłością –za tymi wszystkimi wielkimi słowami, których w codziennym życiu nie używamy, a za których obecnością niezmiennie tęsknimy.



W naszym świecie wciąż są żołnierze tęskniący za kobietami, są kobiety, które wychodzą z pracy na przerwę na papierosa, są dzieci bawiące się w wojnę, są outsiderzy, romantycy, są pobożne dziewczyny z oazy i są sportowi idole. O nich chcemy opowiedzieć, w ich gorący, hiszpański świat chcemy się zanurzyć tak głęboko, jak głęboko mogą dotknąć nuty napisane przez Bizeta, tak daleko, jak daleko poprowadzić nas może prąd tej genialnej muzyki.



Ewelina Pietrowiak, reżyser

O spektaklu

Georges Bizet (1838-1875)

Carmen

Opera w czterech aktach

Libretto: Henri Meilac, Ludovic Halevy wg noweli Prospera Merimee

Prapremiera: 3 marca 1875 r. Opéra-Comique w Paryżu

Oryginalna wersja językowa z polskimi napisami

Premiera obecnej realizacji: 7 października 2016 r.

Realizatorzy







































Kierownictwo muzyczne Vladimir Kiradjiev
Reżyseria, scenografia Ewelina Pietrowiak
Kostiumy Katarzyna Nesteruk
Choreografia Artur Żymełka
Reżyseria świateł Łukasz Różewicz
Przygotowanie chóru Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru dziecięcego Agata Czekalińska / Julita Jabłonowska 
Współpraca muzyczna Franck Chastrusse Colombier
Asystent reżysera Mirosław Kosiński 


 


Obsada



































































Carmen  Anna Borucka
Don José  Dominik Sutowicz
Escamillo  Rafał Pawnuk

Micaëla



Lucyna Boguszewska (7.10),

Victoria Vatutina (8.10)


Frasquita  Ewa Olszewska
Mercédés  Sandra Klara Januszewska
Dancairo  Tomasz Łuczak
Remendado  Paweł Wolski
Zuniga Janusz Lewandowski
Moralés  Michał Sobiech
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku  
Chór dziecięcy Opery na Zamku   
   
Dyrygent  Vladimir Kiradjiev
Inspicjentka Maria Malinowska-Przybyłowicz


 


Galeria Fot. Marek Grotowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16
Na stronie: 83