Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 |
|||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Trubadur
kultura, teatry
Trubadur to potężne arcydzieło. Muzyczna dramaturgia oparta na ostrych kontrastach oraz błyskotliwość partii wokalnych fascynują publiczność, a to czyni tę operę jedną z najczęściej wystawianych.
Trubadur Giuseppe Verdiego w interpretacji Barbary Wiśniewskiej to opowieść o tym, jak decyzje poprzednich pokoleń definiują życie współczesnych. Możemy tu mówić o transmisji traumy, chorobie która przechodzi z przodków za pomocą słów i czynów, niewykrywalna i żarłoczna. W pierwszej scenie poznajemy fragmenty opowieści z przeszłości, która motywuje główne postaci: Hrabiego oraz trubadura Manrico i jego przybraną matkę – Azucenę. To jednak nie na źródle traumy – wydarzeniu owianym aurą tajemnicy, które rozdzieliło dwóch braci, Hrabiego i Manrico skupia się kompozytor, ale na tym, do jak tragicznych skutków prowadzi wypełnianie urojonego nakazu zemsty.
Czy tak tragiczna historia może mieć jakąkolwiek konstruktywną wymowę? Być może to opowieść o tym, że powinniśmy dążyć do zatrzymania toksycznego koła uruchomionego przez przodków? Jako społeczność być może taką opowieść powinniśmy snuć ku przestrodze.
Giuseppe Verdi (1813-1901)
Trubadur
Opera w czterech częściach
Libretto: Salvatore Cammarano i Leone Emanuele Bardare
Prapremiera: 19 stycznia 1853 r., Teatro Apollo, Rzym
Premiera obecnej realizacji: 22 kwietnia 2023 r., Opera na Zamku w Szczecinie
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Reżyseria | Barbara Wiśniewska |
Scenografia i reżyseria świateł | Magdalena Musiał |
Kostiumy | Mateusz Stępniak |
Choreografia | Tomasz Jan Wygoda |
Dramaturg | Marcin Cecko |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Współpraca muzyczna | Ewelina Rożek-Jaworska |
Współpraca choreograficzna | Grzegorz Brożek |
Przygotowanie Chóru Akademickiego im. prof. Jana Szyrockiego ZUT | Dariusz Sikorski |
Korepetytorzy solistów | Olha Bila, Michał Landowski |
Asystentka scenografa | Aleksandra Czubińska (studentka Akademii Sztuki w Szczecinie) |
Leonora | Joanna Tylkowska-Drożdż (17.6), Victoria Vatutina (18.6) |
Azucena | Ewa Zeuner |
Manrico (Trubadur) | Irakli Murjikneli (18.6), Dominik Sutowicz (17.6) |
Hrabia di Luna | Tomasz Łuczak (18.6), Bartłomiej Misiuda (17.6) |
Ferrando | Janusz Lewandowski (18.6), Rafał Pawnuk (17.6) |
Ines | Sandra Klara Januszewska (17.6), Ewa Olszewska (18.6) |
Ruiz | Marcin Scech (18.6), Paweł Wolski (17.6) |
Posłaniec | Ruslan Bilchak (17.6), Petr Zizyak (18.6) |
Stary Cygan | Dawid Safin (17.6), Adam Szramski (18.6) |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku | |
Chór Akademicki im. prof. Jana Szyrockiego ZUT | |
Dyrygent | Jerzy Wołosiuk |
Inspicjentka | Maria Malinowska-Przybyłowicz |
Trubadur
kultura, teatry
Trubadur to potężne arcydzieło. Muzyczna dramaturgia oparta na ostrych kontrastach oraz błyskotliwość partii wokalnych fascynują publiczność, a to czyni tę operę jedną z najczęściej wystawianych.
Trubadur Giuseppe Verdiego w interpretacji Barbary Wiśniewskiej to opowieść o tym, jak decyzje poprzednich pokoleń definiują życie współczesnych. Możemy tu mówić o transmisji traumy, chorobie która przechodzi z przodków za pomocą słów i czynów, niewykrywalna i żarłoczna. W pierwszej scenie poznajemy fragmenty opowieści z przeszłości, która motywuje główne postaci: Hrabiego oraz trubadura Manrico i jego przybraną matkę – Azucenę. To jednak nie na źródle traumy – wydarzeniu owianym aurą tajemnicy, które rozdzieliło dwóch braci, Hrabiego i Manrico skupia się kompozytor, ale na tym, do jak tragicznych skutków prowadzi wypełnianie urojonego nakazu zemsty.
Czy tak tragiczna historia może mieć jakąkolwiek konstruktywną wymowę? Być może to opowieść o tym, że powinniśmy dążyć do zatrzymania toksycznego koła uruchomionego przez przodków? Jako społeczność być może taką opowieść powinniśmy snuć ku przestrodze.
Giuseppe Verdi (1813-1901)
Trubadur
Opera w czterech częściach
Libretto: Salvatore Cammarano i Leone Emanuele Bardare
Prapremiera: 19 stycznia 1853 r., Teatro Apollo, Rzym
Premiera obecnej realizacji: 22 kwietnia 2023 r., Opera na Zamku w Szczecinie
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Reżyseria | Barbara Wiśniewska |
Scenografia i reżyseria świateł | Magdalena Musiał |
Kostiumy | Mateusz Stępniak |
Choreografia | Tomasz Jan Wygoda |
Dramaturg | Marcin Cecko |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Współpraca muzyczna | Ewelina Rożek-Jaworska |
Współpraca choreograficzna | Grzegorz Brożek |
Przygotowanie Chóru Akademickiego im. prof. Jana Szyrockiego ZUT | Dariusz Sikorski |
Korepetytorzy solistów | Olha Bila, Michał Landowski |
Asystentka scenografa | Aleksandra Czubińska (studentka Akademii Sztuki w Szczecinie) |
Leonora | Joanna Tylkowska-Drożdż (17.6), Victoria Vatutina (18.6) |
Azucena | Ewa Zeuner |
Manrico (Trubadur) | Irakli Murjikneli (18.6), Dominik Sutowicz (17.6) |
Hrabia di Luna | Tomasz Łuczak (18.6), Bartłomiej Misiuda (17.6) |
Ferrando | Janusz Lewandowski (18.6), Rafał Pawnuk (17.6) |
Ines | Sandra Klara Januszewska (17.6), Ewa Olszewska (18.6) |
Ruiz | Marcin Scech (18.6), Paweł Wolski (17.6) |
Posłaniec | Ruslan Bilchak (17.6), Petr Zizyak (18.6) |
Stary Cygan | Dawid Safin (17.6), Adam Szramski (18.6) |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku | |
Chór Akademicki im. prof. Jana Szyrockiego ZUT | |
Dyrygent | Jerzy Wołosiuk |
Inspicjentka | Maria Malinowska-Przybyłowicz |