Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Wydarzenie:
"Nagasaki"
zostało przeniesione do archiwum!..
Nagasaki
kultura, teatry
Na podstawie powieści Érica Faye w przekładzie Andrzeja Bilika.
Bezdomność staje się bolesnym problemem społecznym w Japonii, Polsce i Europie. Według agencji rządowych w Polsce osób bez dachu nad głową jest ponad 43 000. Według agencji pozarządowych około 300 000. Istnieją trzy rodzaje bezdomności: materialna - brak dachu nad głową - psychologiczna oraz duchowa. Nagasaki to historia dwojga bezdomnych ludzi. Bezdomność jako brak dachu nad głową dotyka Lokatorkę. Zrodzona jest z poczucia wykorzenienia, niezagojonych blizn z przeszłości/dzieciństwa, poczucia niesprawiedliwości, nierozliczenia przeszłości. Shmura-san jest doświadczany bezdomnością w znaczeniu psychologicznym - brak mu woli, ma niechęć zmian graniczącą z lękiem, nerwicę natręctw. Sytuacja bohatera jest wynikiem niezgody, lęku przed zmieniającą się niestabilną rzeczywistością, rzeczywistością szumu. Obojga dotyka bezdomność duchowa, głębsza, bardziej bolesna, ukryta: bez-domność w sobie, bez-domność od siebie. Oboje uciekają od społeczeństwa. On zamyka się w domu twierdzy, ona żyje bez domu. To doświadczenie jest przekleństwem i nadzieją, bo w bezdomności można odkryć własne Ja.
Realizatorzy
przekład Andrzej Bilik
adaptacja i reżyseria Paweł Kamza
scenografia i kostiumy Iza Kolka
muzyka Aleksander Brzeziński
reżyseria ruchu Patrycja Pszczelinska/Zbigniew Karalus
animacje Piotr Pitold Maciejewski/Stachu Maciejewski (guzik-owcy.pl)
wykonanie piosenki Brigitta Wierzbik
reżyseria światła Jan Sławkowski
reżyseria dźwięku Maciej Duszyński
realizacja światła Janusz Kaźmierski
realizacja video Marcin Dominiak/Filip Wierzbicki
inspicjentka Justyna Bartman-Jaskuła
Obsada
Nielegalna Zina Kerste
Meteorolog Tadeusz Ratuszniak
Wydarzenie:
"Nagasaki"
zostało przeniesione do archiwum!..
Wydarzenie:
"Nagasaki"
zostało przeniesione do archiwum!..
Nagasaki
kultura, teatry
Na podstawie powieści Érica Faye w przekładzie Andrzeja Bilika.
Bezdomność staje się bolesnym problemem społecznym w Japonii, Polsce i Europie. Według agencji rządowych w Polsce osób bez dachu nad głową jest ponad 43 000. Według agencji pozarządowych około 300 000. Istnieją trzy rodzaje bezdomności: materialna - brak dachu nad głową - psychologiczna oraz duchowa. Nagasaki to historia dwojga bezdomnych ludzi. Bezdomność jako brak dachu nad głową dotyka Lokatorkę. Zrodzona jest z poczucia wykorzenienia, niezagojonych blizn z przeszłości/dzieciństwa, poczucia niesprawiedliwości, nierozliczenia przeszłości. Shmura-san jest doświadczany bezdomnością w znaczeniu psychologicznym - brak mu woli, ma niechęć zmian graniczącą z lękiem, nerwicę natręctw. Sytuacja bohatera jest wynikiem niezgody, lęku przed zmieniającą się niestabilną rzeczywistością, rzeczywistością szumu. Obojga dotyka bezdomność duchowa, głębsza, bardziej bolesna, ukryta: bez-domność w sobie, bez-domność od siebie. Oboje uciekają od społeczeństwa. On zamyka się w domu twierdzy, ona żyje bez domu. To doświadczenie jest przekleństwem i nadzieją, bo w bezdomności można odkryć własne Ja.
Realizatorzy
przekład Andrzej Bilik
adaptacja i reżyseria Paweł Kamza
scenografia i kostiumy Iza Kolka
muzyka Aleksander Brzeziński
reżyseria ruchu Patrycja Pszczelinska/Zbigniew Karalus
animacje Piotr Pitold Maciejewski/Stachu Maciejewski (guzik-owcy.pl)
wykonanie piosenki Brigitta Wierzbik
reżyseria światła Jan Sławkowski
reżyseria dźwięku Maciej Duszyński
realizacja światła Janusz Kaźmierski
realizacja video Marcin Dominiak/Filip Wierzbicki
inspicjentka Justyna Bartman-Jaskuła
Obsada
Nielegalna Zina Kerste
Meteorolog Tadeusz Ratuszniak