Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 |
Koncert wielkopostny
kultura, teatry
Podczas koncertu wielkopostnego w wykonaniu Chóru i Orkiestry Opery na Zamku usłyszymy Stabat Mater Charlesa Gounoda oraz Requiem for the Living Dana Forresta.
Średniowieczna sekwencja Stabat Mater wprowadzona przez Kościół katolicki do liturgii i wykonywana w czasie Wielkiego Postu od wieków inspiruje artystów. Temat ten podjął również francuski kompozytor Charles Gounod. Jego fascynacja twórczością mistrzów przeszłości – Jana Sebastian Bacha czy Wolfganga Amadeusza Mozarta znalazły swoje odbicie w zainteresowaniu muzyką religijną. Powstałe w 1867 r. Stabat Mater to mało znany, jednoczęściowy utwór na chór mieszany, orkiestrę i organy z dedykacją na partyturze „dla mojego przyjaciela Hectora Berlioza”.
Requiem for the Living skomponowane w 2013 r. przez Dana Forresta – amerykańskiego kompozytora młodego pokolenia, uznawane jest za jedno z największych dzieł muzycznych XXI wieku. Forrest zastosował w kompozycji pomysłowe rozwiązania rytmiczne oraz wprowadził innowacyjne i zaskakujące zmiany, m.in. w łacińskie teksty wplótł mszalne cytaty i fragmenty ze Starego Testamentu w języku angielskim. Kompozycja stanowiąca rodzaj modlitwy o pokój oraz wytchnienie dla żyjących i zmarłych ma przynieść ukojenie dla bólu, żalu i smutku trawiącego współczesnego człowieka. Pełen dynamizmu utwór zachwyca optymistyczną i radosną melodyką. Jeden z fragmentów Requiem – Pleni sunt caeli et terra gloria tua (Pełne są niebiosa i ziemia chwały Twojej) inspirowany jest obrazami z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a.
Miejsca są nienumerowane.
Charles Gounod (1818-1893)
Stabat Mater
Dan Forrest (ur. 1978)
Requiem for the Living
Sopran solo Tetiana Bilchak
Tenor solo Ruslan Bilchak
Chór i Orkiestra Opery na Zamku
Dyrygent Małgorzata Bornowska
Koncert wielkopostny
kultura, teatry
Podczas koncertu wielkopostnego w wykonaniu Chóru i Orkiestry Opery na Zamku usłyszymy Stabat Mater Charlesa Gounoda oraz Requiem for the Living Dana Forresta.
Średniowieczna sekwencja Stabat Mater wprowadzona przez Kościół katolicki do liturgii i wykonywana w czasie Wielkiego Postu od wieków inspiruje artystów. Temat ten podjął również francuski kompozytor Charles Gounod. Jego fascynacja twórczością mistrzów przeszłości – Jana Sebastian Bacha czy Wolfganga Amadeusza Mozarta znalazły swoje odbicie w zainteresowaniu muzyką religijną. Powstałe w 1867 r. Stabat Mater to mało znany, jednoczęściowy utwór na chór mieszany, orkiestrę i organy z dedykacją na partyturze „dla mojego przyjaciela Hectora Berlioza”.
Requiem for the Living skomponowane w 2013 r. przez Dana Forresta – amerykańskiego kompozytora młodego pokolenia, uznawane jest za jedno z największych dzieł muzycznych XXI wieku. Forrest zastosował w kompozycji pomysłowe rozwiązania rytmiczne oraz wprowadził innowacyjne i zaskakujące zmiany, m.in. w łacińskie teksty wplótł mszalne cytaty i fragmenty ze Starego Testamentu w języku angielskim. Kompozycja stanowiąca rodzaj modlitwy o pokój oraz wytchnienie dla żyjących i zmarłych ma przynieść ukojenie dla bólu, żalu i smutku trawiącego współczesnego człowieka. Pełen dynamizmu utwór zachwyca optymistyczną i radosną melodyką. Jeden z fragmentów Requiem – Pleni sunt caeli et terra gloria tua (Pełne są niebiosa i ziemia chwały Twojej) inspirowany jest obrazami z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a.
Miejsca są nienumerowane.
Charles Gounod (1818-1893)
Stabat Mater
Dan Forrest (ur. 1978)
Requiem for the Living
Sopran solo Tetiana Bilchak
Tenor solo Ruslan Bilchak
Chór i Orkiestra Opery na Zamku
Dyrygent Małgorzata Bornowska