Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 |
Heksy
kultura, teatry
Heksy mieszkały w domach owiniętych w szczelne kokony firanek.... Efekty pracy nad bardzo lokalnym i osobistym projektem Teatru SAFO w reżyserii Katarzyny Chwałek-Bednarczyk już 26 lutego 2023.
Spektakl zmieniał się znacznie i ewoluował w trakcie pracy nad scenariuszem – początkowo był to projekt prawdziwie babski, spotkania przypominały bardziej kręgi kobiet niż typowe próby, a męska część zespołu nie miała do nich dostępu. Reżyserka postanowiła jednak przejść od ogółu do szczegółu – zamiast skupiać się na wszystkich kobietach świata, każdej heksie, wiedźmie i niewiaście, pomyślała o kobiecie ze swojej rodziny, babci Gieni.
W życiu Gieni, jak to jest w przypadku życia większości kobiet, było dużo mężczyzn – miała męża i dwóch synów. Dlatego w spektaklu wystąpi większość składu teatru: Paulina Pierchała, Kacper Kłosek, Daria Kornas, Sławek Zawisz, Małgosia Simińska, Patryk Kłosek, Zuzia Pawlak, oraz gościnnie Zofia Bornikowska, założycielka Teatru Ballanga oraz Wodzisławskiej Nocy Teatrów.
Tak jak to było w przypadku spektaklu Gehinom, SAFO rozpoczyna pracę od uważnego przyjrzenia się starym zdjęciom, tym ilustrującym prawdziwe życie sprzed wielu dekad, a potem przekłada je na język teatru, aby wydobyć ukryte sensy, ducha czasów i warstwę domyślną – magiczną. Reżyserka korzysta z oszczędnych i wyraźnych środków, aby historią własnej rodziny dotknąć historii rodzinnych każdego z nas.
Heksa to po śląsku wiedźma, czarownica. Akcja spektaklu ulokowana jest na Śląsku, więc w spektaklu można spodziewać się historii uniwersalnych z punktu widzenia czysto ludzkiego, ale okraszonych śląską obyczajowością i kulturą.
Heksy
kultura, teatry
Heksy mieszkały w domach owiniętych w szczelne kokony firanek.... Efekty pracy nad bardzo lokalnym i osobistym projektem Teatru SAFO w reżyserii Katarzyny Chwałek-Bednarczyk już 26 lutego 2023.
Spektakl zmieniał się znacznie i ewoluował w trakcie pracy nad scenariuszem – początkowo był to projekt prawdziwie babski, spotkania przypominały bardziej kręgi kobiet niż typowe próby, a męska część zespołu nie miała do nich dostępu. Reżyserka postanowiła jednak przejść od ogółu do szczegółu – zamiast skupiać się na wszystkich kobietach świata, każdej heksie, wiedźmie i niewiaście, pomyślała o kobiecie ze swojej rodziny, babci Gieni.
W życiu Gieni, jak to jest w przypadku życia większości kobiet, było dużo mężczyzn – miała męża i dwóch synów. Dlatego w spektaklu wystąpi większość składu teatru: Paulina Pierchała, Kacper Kłosek, Daria Kornas, Sławek Zawisz, Małgosia Simińska, Patryk Kłosek, Zuzia Pawlak, oraz gościnnie Zofia Bornikowska, założycielka Teatru Ballanga oraz Wodzisławskiej Nocy Teatrów.
Tak jak to było w przypadku spektaklu Gehinom, SAFO rozpoczyna pracę od uważnego przyjrzenia się starym zdjęciom, tym ilustrującym prawdziwe życie sprzed wielu dekad, a potem przekłada je na język teatru, aby wydobyć ukryte sensy, ducha czasów i warstwę domyślną – magiczną. Reżyserka korzysta z oszczędnych i wyraźnych środków, aby historią własnej rodziny dotknąć historii rodzinnych każdego z nas.
Heksa to po śląsku wiedźma, czarownica. Akcja spektaklu ulokowana jest na Śląsku, więc w spektaklu można spodziewać się historii uniwersalnych z punktu widzenia czysto ludzkiego, ale okraszonych śląską obyczajowością i kulturą.