Dziś:
Kiedy:Listopad 2022
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
282930    
Dziś

KONCERT ŚWIĄTECZNY

kultura, koncerty i imprezy

Piątek, 16 grudnia 2022, g.19:00
Polska Filharmonia 'Sinfonia Baltica' im. W.Kilara - ul. Jana Pawła II 3, Słupsk, pomorskie, Polska
Cena biletu: 35.00,-zł
Opublikuj:

Serdecznie zapraszamy na niecodzienny koncert pt. 'Symfonia Kolęd'. Koncert będzie

utrzymany w niezwykle radosnej i podniosłej atmosferze, pozwalającej poprzez muzykę

odnaleźć ducha nadchodzących Świąt. W programie koncertu znajdzie się

pięcioczęściowa suita zawierająca najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki w wyjątkowej

aranżacji na sopran, tenor i orkiestrę kameralną autorstwa Adama Wesołowskiego.

Zachęcamy do wzięcia udziału w tej magicznej podróży, pełnej muzycznego oczekiwania

oraz wspólnego kolędowania.

Repertuar:

Symfonia Kolęd – Adam Wesołowski

Wystąpią:

Magdalena Chmielecka - sopran

Sylwester Smulczyński - tenor

Szymon Morus – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara

MAGDALENA CHMIELECKA

Absolwentka Śpiewu Solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej

im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Laureatka Międzynarodowego Konkursu

Wokalnego im. Hariclei Darclee w Braili w Rumunii - nagroda dla Najlepszego Młodego

Artysty, finalistka Międzynarodowego Konkursu Belcanto im. Vincenzo Belliniego w Catanii

na Sycylii, laureatka Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre”

we Włocławku. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Otto

Edelmanna w Wiedniu i uczestniczka rund finałowych prestiżowego Francisco Viñas

International Singing Competition w Barcelonie. Do najnowszych sukcesów konkursowych

śpiewaczki należy dołączyć także występ na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im.

Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy, którego została finalistką. Sopranistka pracuje pod

okiem Kaludiego Kaludova. Brała także udział w kursach mistrzowskich i seminariach

prowadzonych przez takich artystów jak Helena Łazarska, Irena Sylya, Teresa Żylis-Gara,

Izabela Kłosińska, Bogdan Makal, Paul Esswood, Claudio Desderi czy Emilio Pons. W

ramach programu „Scena Młodych”, realizowanego przez Operę Kameralną w Warszawie,

wystąpiła na tejże scenie w partii Lauretty w operze Gianni Schicchi Pucciniego. Na

scenie warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się później w Papagenę w Czarodziejskim

Flecie Mozarta. Kreowała także tytułową partię we Francesce da Rimini Rachmaninowa.

W Filharmonii Kaszubskiej wcieliła się w tytułową postać w

operze Rebeka Dobrzyńskiego, będącą prapremierą pierwszej opery w języku

kaszubskim. W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku,

debiutując partią Hanny w operze Eros i Psyche Różyckiego. Rozwinęłą współpracę z

rodzimą operą, kreując postać Musetty w La Boheme Pucciniego, Leili w Poławiaczach

pereł Bizeta, Eurydyki i Wenus w Orfeuszu w piekle Offenbacha, Anniny

w Traviacie Verdiego, Archanioła w Sądzie Ostatecznym Knittla. Można ją także często

zobaczyć

w spektaklach Jerzego Snakowskiego Opera?Si!. Na scenie bydgoskiej Opery Nova

sopranistkę można aktualnie usłyszeć w partii Paminy w Czarodziejskim Flecie Mozarta, w

partii Hanny w Strasznym Dworze Moniuszki, w partii Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta

oraz w partii Małgorzaty w Fauście Gounoda, najnowszej produkcji bydgoskiej sceny.

Współpracuje z fundacją Kultura.Teraz!, z którą realizuje operetkę Księżniczka

Czardasza Kalmana oraz spektakl z melodiami z lat 20 i 30, Powróćmy jak za dawnych

lat. Mimo operowych korzeni, sopranistka świetnie czuje się także w repertuarze jazzowym

i rozrywkowym. Swoją pasję do lżejszego repertuaru artystka spełnia w projektach

solowych, współpracując z uznanymi polskimi instrumentalistami. Operę i rozrywkę

natomiast ma okazję łączyć podczas koncertów z Szymonem Morusem i jego Orkiestrą

Kameralną Progress.

SYLWESTER SMULCZYŃSKI

Sylwester Smulczyński (Tenor) swoją edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole

Muzycznej II stopnia w Kielcach. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-

Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Piotra Micińskiego, uzyskując

dyplom z wyróżnieniem. Już w trakcie studiów miał okazję uczestniczyć w

międzynarodowym projekcie 'Opera Island' w Norwegii w 'Traviacie' G. Verdiego w

reżyserii Jonathana Millera. Jako student zadebiutował również w partii Hrabiego Almavivy

w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, odbywając tournée po Europie z zespołem Teatru

Muzycznego w Lublinie. Warsztat wokalny doskonalił także na kursie interpretacji muzyki

barokowej prowadzonym przez Paula Eswooda we Florencji oraz na kursach

mistrzowskich u prof. Jerzego Artysza.

Uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych, takich jak Międzynarodowy Festiwal

Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Sądecki Festiwal Muzyczny Jubilaei Cantus,

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowy

Festiwal Chopin w barwach jesieni. W latach 2006 - 2017 był solistą Warszawskiej Opery

Kameralnej, gdzie zadebiutował partią Nemorina w operze „Napój miłosny” G.

Donizettiego. Z zespołem tego teatru wielokrotnie miał okazję występować na scenach

europejskich teatrów operowych, między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Francji czy

Hiszpanii. W swoim dorobku artystycznym ma nagrania dla Polskiego Radia, Narodowego

Instytutu Fryderyka Chopina oraz innych instytucji kulturalnych. Występował gościnnie na

deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej, Opery Nova w Bydgoszczy, Opery

na Zamku w Szczecinie, Opery Krakowskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2017

roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. W roku 2020 artysta został uhonorowany

Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Do jego najważniejszych kreacji scenicznych zaliczyć można wspomniane wcześniej

debiuty w roli Almavivy w Rossiniowskim „Cyruliku Sewilskim” i Nemorina w „Napoju

miłosnym” Donizettiego, jak również Toma Rakewella w „Żywocie rospustnika” I.

Stravińskiego oraz szereg wiodących postaci w licznych operach W. A. Mozatra

( Belmonte w „Uprowadzeniu z Seraju”, Ferrando w „Cosi fan tutte” czy Ottavio w „Don

Giovannim”).

Występował pod batutą cenionych dyrygentów, takich jak Benjamin Bayl, Lukasz

Borowicz,Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Massimiliano Caldi, Igor Dohovic, Zbigniew Graca,

Christopher Hogwood, Vladimir Kiradjiew, Paweł Kotla, Grzegorz Nowak, Charles Olivieri-

Munroe, Helmuth Rilling, Wojciech Rodek, Eraldo Salmieri, Ruben Silva, Marc Soustrot,

Lucas Vis, Marco Vitale. Pracował również z wieloma wybitnymi reżyserami, wśród których

znaleźli się Natalia Babińska, Tomasz Konina, Jonathan Miller, Walter Neiva, Maciej Prus,

Jitka Stokalska, Marek Weiss.

W swoim repertuarze posiada liczne partie solowe w dziełach W. A. Mozarta, G.

Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, B. Brittena oraz I. Strawińskiego. Z

powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno–kantatową J. S. Bacha, J.F. Haendla,

J. Haydna, W. A. Mozarta czy G. Rossiniego oraz szeroko pojętą lirykę wokalną.

Szczególną radość sprawia mu wykonywanie partii Bachowskich Ewangelistów.

SZYMON MORUS

Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet

najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i

dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie

koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach

artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na

swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą

poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego

pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych

odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu

Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W

marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa

Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował

dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej

(kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na

dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny

dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje

m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w

Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią

Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią

Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod

jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo

Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016.

Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest

współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia

wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w

Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury

symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka)

tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października

2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale

Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.

KONCERT ŚWIĄTECZNY

kultura, koncerty i imprezy

Piątek, 16 grudnia 2022, g.19:00
Polska Filharmonia 'Sinfonia Baltica' im. W.Kilara - ul. Jana Pawła II 3, Słupsk, pomorskie, Polska
Cena biletu: 35.00,-zł
Opublikuj:

Serdecznie zapraszamy na niecodzienny koncert pt. 'Symfonia Kolęd'. Koncert będzie

utrzymany w niezwykle radosnej i podniosłej atmosferze, pozwalającej poprzez muzykę

odnaleźć ducha nadchodzących Świąt. W programie koncertu znajdzie się

pięcioczęściowa suita zawierająca najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki w wyjątkowej

aranżacji na sopran, tenor i orkiestrę kameralną autorstwa Adama Wesołowskiego.

Zachęcamy do wzięcia udziału w tej magicznej podróży, pełnej muzycznego oczekiwania

oraz wspólnego kolędowania.

Repertuar:

Symfonia Kolęd – Adam Wesołowski

Wystąpią:

Magdalena Chmielecka - sopran

Sylwester Smulczyński - tenor

Szymon Morus – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara

MAGDALENA CHMIELECKA

Absolwentka Śpiewu Solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej

im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Laureatka Międzynarodowego Konkursu

Wokalnego im. Hariclei Darclee w Braili w Rumunii - nagroda dla Najlepszego Młodego

Artysty, finalistka Międzynarodowego Konkursu Belcanto im. Vincenzo Belliniego w Catanii

na Sycylii, laureatka Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre”

we Włocławku. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Otto

Edelmanna w Wiedniu i uczestniczka rund finałowych prestiżowego Francisco Viñas

International Singing Competition w Barcelonie. Do najnowszych sukcesów konkursowych

śpiewaczki należy dołączyć także występ na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im.

Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy, którego została finalistką. Sopranistka pracuje pod

okiem Kaludiego Kaludova. Brała także udział w kursach mistrzowskich i seminariach

prowadzonych przez takich artystów jak Helena Łazarska, Irena Sylya, Teresa Żylis-Gara,

Izabela Kłosińska, Bogdan Makal, Paul Esswood, Claudio Desderi czy Emilio Pons. W

ramach programu „Scena Młodych”, realizowanego przez Operę Kameralną w Warszawie,

wystąpiła na tejże scenie w partii Lauretty w operze Gianni Schicchi Pucciniego. Na

scenie warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się później w Papagenę w Czarodziejskim

Flecie Mozarta. Kreowała także tytułową partię we Francesce da Rimini Rachmaninowa.

W Filharmonii Kaszubskiej wcieliła się w tytułową postać w

operze Rebeka Dobrzyńskiego, będącą prapremierą pierwszej opery w języku

kaszubskim. W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku,

debiutując partią Hanny w operze Eros i Psyche Różyckiego. Rozwinęłą współpracę z

rodzimą operą, kreując postać Musetty w La Boheme Pucciniego, Leili w Poławiaczach

pereł Bizeta, Eurydyki i Wenus w Orfeuszu w piekle Offenbacha, Anniny

w Traviacie Verdiego, Archanioła w Sądzie Ostatecznym Knittla. Można ją także często

zobaczyć

w spektaklach Jerzego Snakowskiego Opera?Si!. Na scenie bydgoskiej Opery Nova

sopranistkę można aktualnie usłyszeć w partii Paminy w Czarodziejskim Flecie Mozarta, w

partii Hanny w Strasznym Dworze Moniuszki, w partii Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta

oraz w partii Małgorzaty w Fauście Gounoda, najnowszej produkcji bydgoskiej sceny.

Współpracuje z fundacją Kultura.Teraz!, z którą realizuje operetkę Księżniczka

Czardasza Kalmana oraz spektakl z melodiami z lat 20 i 30, Powróćmy jak za dawnych

lat. Mimo operowych korzeni, sopranistka świetnie czuje się także w repertuarze jazzowym

i rozrywkowym. Swoją pasję do lżejszego repertuaru artystka spełnia w projektach

solowych, współpracując z uznanymi polskimi instrumentalistami. Operę i rozrywkę

natomiast ma okazję łączyć podczas koncertów z Szymonem Morusem i jego Orkiestrą

Kameralną Progress.

SYLWESTER SMULCZYŃSKI

Sylwester Smulczyński (Tenor) swoją edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole

Muzycznej II stopnia w Kielcach. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-

Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Piotra Micińskiego, uzyskując

dyplom z wyróżnieniem. Już w trakcie studiów miał okazję uczestniczyć w

międzynarodowym projekcie 'Opera Island' w Norwegii w 'Traviacie' G. Verdiego w

reżyserii Jonathana Millera. Jako student zadebiutował również w partii Hrabiego Almavivy

w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, odbywając tournée po Europie z zespołem Teatru

Muzycznego w Lublinie. Warsztat wokalny doskonalił także na kursie interpretacji muzyki

barokowej prowadzonym przez Paula Eswooda we Florencji oraz na kursach

mistrzowskich u prof. Jerzego Artysza.

Uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych, takich jak Międzynarodowy Festiwal

Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Sądecki Festiwal Muzyczny Jubilaei Cantus,

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowy

Festiwal Chopin w barwach jesieni. W latach 2006 - 2017 był solistą Warszawskiej Opery

Kameralnej, gdzie zadebiutował partią Nemorina w operze „Napój miłosny” G.

Donizettiego. Z zespołem tego teatru wielokrotnie miał okazję występować na scenach

europejskich teatrów operowych, między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Francji czy

Hiszpanii. W swoim dorobku artystycznym ma nagrania dla Polskiego Radia, Narodowego

Instytutu Fryderyka Chopina oraz innych instytucji kulturalnych. Występował gościnnie na

deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej, Opery Nova w Bydgoszczy, Opery

na Zamku w Szczecinie, Opery Krakowskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2017

roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. W roku 2020 artysta został uhonorowany

Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Do jego najważniejszych kreacji scenicznych zaliczyć można wspomniane wcześniej

debiuty w roli Almavivy w Rossiniowskim „Cyruliku Sewilskim” i Nemorina w „Napoju

miłosnym” Donizettiego, jak również Toma Rakewella w „Żywocie rospustnika” I.

Stravińskiego oraz szereg wiodących postaci w licznych operach W. A. Mozatra

( Belmonte w „Uprowadzeniu z Seraju”, Ferrando w „Cosi fan tutte” czy Ottavio w „Don

Giovannim”).

Występował pod batutą cenionych dyrygentów, takich jak Benjamin Bayl, Lukasz

Borowicz,Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Massimiliano Caldi, Igor Dohovic, Zbigniew Graca,

Christopher Hogwood, Vladimir Kiradjiew, Paweł Kotla, Grzegorz Nowak, Charles Olivieri-

Munroe, Helmuth Rilling, Wojciech Rodek, Eraldo Salmieri, Ruben Silva, Marc Soustrot,

Lucas Vis, Marco Vitale. Pracował również z wieloma wybitnymi reżyserami, wśród których

znaleźli się Natalia Babińska, Tomasz Konina, Jonathan Miller, Walter Neiva, Maciej Prus,

Jitka Stokalska, Marek Weiss.

W swoim repertuarze posiada liczne partie solowe w dziełach W. A. Mozarta, G.

Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, B. Brittena oraz I. Strawińskiego. Z

powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno–kantatową J. S. Bacha, J.F. Haendla,

J. Haydna, W. A. Mozarta czy G. Rossiniego oraz szeroko pojętą lirykę wokalną.

Szczególną radość sprawia mu wykonywanie partii Bachowskich Ewangelistów.

SZYMON MORUS

Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet

najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i

dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie

koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach

artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na

swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą

poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego

pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych

odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu

Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W

marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa

Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował

dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej

(kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na

dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny

dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje

m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w

Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią

Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią

Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod

jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo

Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016.

Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest

współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia

wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w

Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury

symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka)

tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października

2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale

Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.

Na stronie: 249