Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Król Roger
kultura, teatry
Król Roger Karola Szymanowskiego to nadzwyczajne muzyczne wydarzenie.
Z powodu wartości artystycznych nazywany jest jednym z największych arcydzieł XX wieku. Jest operą, oratorium i misterium jednocześnie. Realizowany przez najbardziej uznanych dyrygentów i reżyserów, zachwyca na scenach operowych niemal całego świata.
Jest też ogromnym wyzwaniem, które podjęliśmy po raz pierwszy w historii naszego teatru a okazją stał się jubileusz 65-lecia szczecińskiej opery.
Dzieło wystawimy w międzynarodowej obsadzie i weźmie w nim udział ok. 150 artystów. Obok solistów, orkiestry, baletu i chóru Opery na Zamku wystąpią soliści gościnni oraz chór Theater Vorpommern i Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”.
Partytura Szymanowskiego jest określana jako dzieło niezwykłe, oryginalne, o poetyckiej symbolice, mieniące się bogactwem pomysłów i oszałamiające dźwiękami.
Postaramy się zgłębić umysł i duszę króla Rogera w inscenizacji, którą trzeba zobaczyć.
Dlatego nie może Państwa zabraknąć!
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. „Król Roger” otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.
„Król Roger" jest ewenementem. Nic wcześniej i nic później takiego nie powstało. Jest fenomenem. Powstał w latach 20-tych XX wieku. To czas względnego pokoju po I wojnie światowej (...). W przeciągu tego dziesięciolecia powstało mnóstwo nowatorskich dzieł, swoboda tworzenia bez lęków o świat przynosiła efekty. I na fali tej swobody myśli, pracy nad rozwojem samoświadomości, doskonalenia powstało dzieło Szymanowskiego.
To opera metafizyczna, opowiadająca o przemianie, o najgłębszej psychologicznej mocy. To także intensywne dotknięcie mistyczne, praca z absolutem, misteryjna historia człowieka i jego rozumienia wolności, budowania siebie na nowo. To historia złamania starego porządku i wkroczenia nowego. Czy dobrego? Czy budującego? Czy absolutna wolność istnieje? Co dzieje się z nami, jeśli wszystko wolno, wszystko możemy?
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. Król Roger otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.
Rafał Matusz, reżyser
Karol Szymanowski (1882-1937)
Król Roger
Opera w trzech aktach
Libretto: Jarosław Iwaszkiewicz, Karol Szymanowski
Prapremiera: 19 czerwca 1926, Teatr Wielki w Warszawie
Wykonania odbywają się z materiałów i za zgodą wydawnictwa Universal Edition A. G.
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Reżyseria | Rafał Matusz |
Scenografia | Mariusz Napierała |
Kostiumy | Zuzanna Kubicz |
Choreografia | Robert Przybył |
Projekcje multimedialne | Zachariasz Jędrzejczyk i Veranika Siamionava |
Współpraca muzyczna | Grzegorz Brajner |
Przygotowanie chóru Opery na Zamku | Małgorzata Bornowska |
Przygotowanie chóru Theater Vorpommern | Csaba Grünfelder |
Przygotowanie Szczecińskiego Chóru Chłopięcego „Słowiki” | Grzegorz Handke |
Asystent kostiumografa | Alina Szubstarska |
Korepetytorzy solistów | Olha Bila, Olha Bilas |
Roger | Rafał Pawnuk |
Pasterz | Pavlo Tolstoy |
Roksana | Ewa Tracz (14.05) Joanna Tylkowska-Drożdż (15.05) |
Edrisi | Tomasz Madej (14.05) Paweł Wolski (15.05) |
Archiereios | Janusz Lewandowski (14.05) Grzegorz Pelutis (15.05) |
Diakonissa | Małgorzata Zgorzelska (14.05) Małgorzata Godlewska (15.05) |
solo sopranowe | Tetiana Bilchak (14.05) Marzena Wiencis-Mamrot (15.05) |
solo tenorowe | Ruslan Bilchak (14.05) Marcin Scech (15.05) |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie | |
Chór Theater Vorpommern | |
Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki” | |
Dyrygent | Jerzy Wołosiuk |
Inspicjent | Marta Miklińska |
Król Roger
kultura, teatry
Król Roger Karola Szymanowskiego to nadzwyczajne muzyczne wydarzenie.
Z powodu wartości artystycznych nazywany jest jednym z największych arcydzieł XX wieku. Jest operą, oratorium i misterium jednocześnie. Realizowany przez najbardziej uznanych dyrygentów i reżyserów, zachwyca na scenach operowych niemal całego świata.
Jest też ogromnym wyzwaniem, które podjęliśmy po raz pierwszy w historii naszego teatru a okazją stał się jubileusz 65-lecia szczecińskiej opery.
Dzieło wystawimy w międzynarodowej obsadzie i weźmie w nim udział ok. 150 artystów. Obok solistów, orkiestry, baletu i chóru Opery na Zamku wystąpią soliści gościnni oraz chór Theater Vorpommern i Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”.
Partytura Szymanowskiego jest określana jako dzieło niezwykłe, oryginalne, o poetyckiej symbolice, mieniące się bogactwem pomysłów i oszałamiające dźwiękami.
Postaramy się zgłębić umysł i duszę króla Rogera w inscenizacji, którą trzeba zobaczyć.
Dlatego nie może Państwa zabraknąć!
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. „Król Roger” otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.
„Król Roger" jest ewenementem. Nic wcześniej i nic później takiego nie powstało. Jest fenomenem. Powstał w latach 20-tych XX wieku. To czas względnego pokoju po I wojnie światowej (...). W przeciągu tego dziesięciolecia powstało mnóstwo nowatorskich dzieł, swoboda tworzenia bez lęków o świat przynosiła efekty. I na fali tej swobody myśli, pracy nad rozwojem samoświadomości, doskonalenia powstało dzieło Szymanowskiego.
To opera metafizyczna, opowiadająca o przemianie, o najgłębszej psychologicznej mocy. To także intensywne dotknięcie mistyczne, praca z absolutem, misteryjna historia człowieka i jego rozumienia wolności, budowania siebie na nowo. To historia złamania starego porządku i wkroczenia nowego. Czy dobrego? Czy budującego? Czy absolutna wolność istnieje? Co dzieje się z nami, jeśli wszystko wolno, wszystko możemy?
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. Król Roger otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.
Rafał Matusz, reżyser
Karol Szymanowski (1882-1937)
Król Roger
Opera w trzech aktach
Libretto: Jarosław Iwaszkiewicz, Karol Szymanowski
Prapremiera: 19 czerwca 1926, Teatr Wielki w Warszawie
Wykonania odbywają się z materiałów i za zgodą wydawnictwa Universal Edition A. G.
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Reżyseria | Rafał Matusz |
Scenografia | Mariusz Napierała |
Kostiumy | Zuzanna Kubicz |
Choreografia | Robert Przybył |
Projekcje multimedialne | Zachariasz Jędrzejczyk i Veranika Siamionava |
Współpraca muzyczna | Grzegorz Brajner |
Przygotowanie chóru Opery na Zamku | Małgorzata Bornowska |
Przygotowanie chóru Theater Vorpommern | Csaba Grünfelder |
Przygotowanie Szczecińskiego Chóru Chłopięcego „Słowiki” | Grzegorz Handke |
Asystent kostiumografa | Alina Szubstarska |
Korepetytorzy solistów | Olha Bila, Olha Bilas |
Roger | Rafał Pawnuk |
Pasterz | Pavlo Tolstoy |
Roksana | Ewa Tracz (14.05) Joanna Tylkowska-Drożdż (15.05) |
Edrisi | Tomasz Madej (14.05) Paweł Wolski (15.05) |
Archiereios | Janusz Lewandowski (14.05) Grzegorz Pelutis (15.05) |
Diakonissa | Małgorzata Zgorzelska (14.05) Małgorzata Godlewska (15.05) |
solo sopranowe | Tetiana Bilchak (14.05) Marzena Wiencis-Mamrot (15.05) |
solo tenorowe | Ruslan Bilchak (14.05) Marcin Scech (15.05) |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie | |
Chór Theater Vorpommern | |
Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki” | |
Dyrygent | Jerzy Wołosiuk |
Inspicjent | Marta Miklińska |