Dziś:
Kiedy:Grudzień 2022
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1011
12131415161718
1920212223
24
25
262728293031 
Dziś

Król Roger

kultura, teatry

Sobota, 17 grudnia 2022, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - ul.Korsarzy 34, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 35-85 zł Kup bilet
Opublikuj:

Król Roger Karola Szymanowskiego to nadzwyczajne muzyczne wydarzenie.
Z powodu wartości artystycznych nazywany jest jednym z największych arcydzieł XX wieku. Jest operą, oratorium i misterium jednocześnie. Realizowany przez najbardziej uznanych dyrygentów i reżyserów, zachwyca na scenach operowych niemal całego świata.
Jest też ogromnym wyzwaniem, które podjęliśmy po raz pierwszy w historii naszego teatru a okazją stał się jubileusz 65-lecia szczecińskiej opery.
Dzieło wystawiamy w międzynarodowej obsadzie z udziałem ok. 150 artystów. Obok solistów, orkiestry, baletu i chóru Opery na Zamku występują soliści gościnni oraz chór Theater Vorpommern i Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”. W tytułowej roli usłyszymy światowej sławy bas-barytona Łukasza Golińskiego. Artysta występuje w największych teatrach operowych w kraju i za granicą, m.in. w londyńskiej Royal Opera House, Gran Teatre del Liceu, Berliner Staatsoper, Opera Hamburg, Opera Frankfurt, Swedish National Opera, a także w operach w Rzymie i Pradze. 

Partytura Szymanowskiego jest określana jako dzieło niezwykłe, oryginalne, o poetyckiej symbolice, mieniące się bogactwem pomysłów i oszałamiające dźwiękami.
Postaramy się zgłębić umysł i duszę króla Rogera w inscenizacji, którą trzeba zobaczyć.
Dlatego nie może Państwa zabraknąć!

Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. „Król Roger” otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.

„Król Roger" jest ewenementem. Nic wcześniej i nic później takiego nie powstało. Jest fenomenem. Powstał w latach 20-tych XX wieku. To czas względnego pokoju po I wojnie światowej (...). W przeciągu tego dziesięciolecia powstało mnóstwo nowatorskich dzieł, swoboda tworzenia bez lęków o świat przynosiła efekty. I na fali tej swobody myśli, pracy nad rozwojem samoświadomości, doskonalenia powstało dzieło Szymanowskiego. 
To opera metafizyczna, opowiadająca o przemianie, o najgłębszej psychologicznej mocy. To także intensywne dotknięcie mistyczne, praca z absolutem, misteryjna historia człowieka i jego rozumienia wolności, budowania siebie na nowo. To historia złamania starego porządku i wkroczenia nowego. Czy dobrego? Czy budującego? Czy absolutna wolność istnieje? Co dzieje się z nami, jeśli wszystko wolno, wszystko możemy?
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. Król Roger otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.

Rafał Matusz, reżyser

O spektaklu

Karol Szymanowski (1882-1937)
Król Roger
Opera w trzech aktach
Libretto: Jarosław Iwaszkiewicz, Karol Szymanowski 
Prapremiera: 19 czerwca 1926, Teatr Wielki w Warszawie

Wykonania odbywają się z materiałów i za zgodą wydawnictwa Universal Edition A. G. 

Realizatorzy
Kierownictwo muzyczne Jerzy Wołosiuk
Reżyseria Rafał Matusz 
Scenografia Mariusz Napierała 
Kostiumy Zuzanna Kubicz
Choreografia Robert Przybył
Projekcje multimedialne              Zachariasz Jędrzejczyk i Veranika Siamionava  
Współpraca muzyczna                 Grzegorz Brajner
Przygotowanie chóru Opery na Zamku         Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru Theater Vorpommern   Csaba Grünfelder
Przygotowanie Szczecińskiego Chóru Chłopięcego „Słowiki”     Grzegorz Handke
Asystent kostiumografa Alina Szubstarska
Korepetytorzy solistów                Olha Bila, Olha Bilas

 

Obsada
Roger     Łukasz Goliński
Pasterz Juan Noval-Moro (17.12), Pavlo Tolstoy (18.12)
Roksana Ewa Tracz (17.12)
Joanna Tylkowska-Drożdż (18.12)
Edrisi     Tomasz Madej (17.12)
Paweł Wolski (18.12)
Archiereios Janusz Lewandowski (17.12)
Grzegorz Pelutis (18.12)
Diakonissa Małgorzata Zgorzelska (17.12)
Małgorzata Godlewska (18.12)
   
solo sopranowe Tetiana Bilchak (17.12)
Marzena Wiencis-Mamrot (18.12)
solo tenorowe Ruslan Bilchak (17.12)
Marcin Scech (18.12)
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie  
Chór Theater Vorpommern  
Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”  
   
Dyrygent Jerzy Wołosiuk
Inspicjent Marta Miklińska

 

Galeria Fot. Piotr Nykowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16
zdj.18
zdj.20
zdj.22
zdj.24
zdj.26
zdj.28
zdj.30
zdj.32

Król Roger

kultura, teatry

Sobota, 17 grudnia 2022, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - ul.Korsarzy 34, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 35-85 zł Kup bilet
Opublikuj:

Król Roger Karola Szymanowskiego to nadzwyczajne muzyczne wydarzenie.
Z powodu wartości artystycznych nazywany jest jednym z największych arcydzieł XX wieku. Jest operą, oratorium i misterium jednocześnie. Realizowany przez najbardziej uznanych dyrygentów i reżyserów, zachwyca na scenach operowych niemal całego świata.
Jest też ogromnym wyzwaniem, które podjęliśmy po raz pierwszy w historii naszego teatru a okazją stał się jubileusz 65-lecia szczecińskiej opery.
Dzieło wystawiamy w międzynarodowej obsadzie z udziałem ok. 150 artystów. Obok solistów, orkiestry, baletu i chóru Opery na Zamku występują soliści gościnni oraz chór Theater Vorpommern i Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”. W tytułowej roli usłyszymy światowej sławy bas-barytona Łukasza Golińskiego. Artysta występuje w największych teatrach operowych w kraju i za granicą, m.in. w londyńskiej Royal Opera House, Gran Teatre del Liceu, Berliner Staatsoper, Opera Hamburg, Opera Frankfurt, Swedish National Opera, a także w operach w Rzymie i Pradze. 

Partytura Szymanowskiego jest określana jako dzieło niezwykłe, oryginalne, o poetyckiej symbolice, mieniące się bogactwem pomysłów i oszałamiające dźwiękami.
Postaramy się zgłębić umysł i duszę króla Rogera w inscenizacji, którą trzeba zobaczyć.
Dlatego nie może Państwa zabraknąć!

Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. „Król Roger” otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.

„Król Roger" jest ewenementem. Nic wcześniej i nic później takiego nie powstało. Jest fenomenem. Powstał w latach 20-tych XX wieku. To czas względnego pokoju po I wojnie światowej (...). W przeciągu tego dziesięciolecia powstało mnóstwo nowatorskich dzieł, swoboda tworzenia bez lęków o świat przynosiła efekty. I na fali tej swobody myśli, pracy nad rozwojem samoświadomości, doskonalenia powstało dzieło Szymanowskiego. 
To opera metafizyczna, opowiadająca o przemianie, o najgłębszej psychologicznej mocy. To także intensywne dotknięcie mistyczne, praca z absolutem, misteryjna historia człowieka i jego rozumienia wolności, budowania siebie na nowo. To historia złamania starego porządku i wkroczenia nowego. Czy dobrego? Czy budującego? Czy absolutna wolność istnieje? Co dzieje się z nami, jeśli wszystko wolno, wszystko możemy?
Ta opowieść jest przestrogą przed stawianiem człowieka na postumencie absolutu, ale także egzystencjalna perspektywa, że to właśnie on sam stoi na początku i końcu drogi, że nie ma nic więcej. Król Roger otwiera epokę antropocentryzmu, wyraża nasz kryzys i przeczucie duchowej katastrofy.

Rafał Matusz, reżyser

O spektaklu

Karol Szymanowski (1882-1937)
Król Roger
Opera w trzech aktach
Libretto: Jarosław Iwaszkiewicz, Karol Szymanowski 
Prapremiera: 19 czerwca 1926, Teatr Wielki w Warszawie

Wykonania odbywają się z materiałów i za zgodą wydawnictwa Universal Edition A. G. 

Realizatorzy
Kierownictwo muzyczne Jerzy Wołosiuk
Reżyseria Rafał Matusz 
Scenografia Mariusz Napierała 
Kostiumy Zuzanna Kubicz
Choreografia Robert Przybył
Projekcje multimedialne              Zachariasz Jędrzejczyk i Veranika Siamionava  
Współpraca muzyczna                 Grzegorz Brajner
Przygotowanie chóru Opery na Zamku         Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru Theater Vorpommern   Csaba Grünfelder
Przygotowanie Szczecińskiego Chóru Chłopięcego „Słowiki”     Grzegorz Handke
Asystent kostiumografa Alina Szubstarska
Korepetytorzy solistów                Olha Bila, Olha Bilas

 

Obsada
Roger     Łukasz Goliński
Pasterz Juan Noval-Moro (17.12), Pavlo Tolstoy (18.12)
Roksana Ewa Tracz (17.12)
Joanna Tylkowska-Drożdż (18.12)
Edrisi     Tomasz Madej (17.12)
Paweł Wolski (18.12)
Archiereios Janusz Lewandowski (17.12)
Grzegorz Pelutis (18.12)
Diakonissa Małgorzata Zgorzelska (17.12)
Małgorzata Godlewska (18.12)
   
solo sopranowe Tetiana Bilchak (17.12)
Marzena Wiencis-Mamrot (18.12)
solo tenorowe Ruslan Bilchak (17.12)
Marcin Scech (18.12)
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie  
Chór Theater Vorpommern  
Szczeciński Chór Chłopięcy „Słowiki”  
   
Dyrygent Jerzy Wołosiuk
Inspicjent Marta Miklińska

 

Galeria Fot. Piotr Nykowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16
zdj.18
zdj.20
zdj.22
zdj.24
zdj.26
zdj.28
zdj.30
zdj.32
Na stronie: 177