Dziś:
Kiedy:Sierpień 2022
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18192021
22232425262728
293031    
Dziś

Carmen

kultura, teatry

Sobota, 26 listopada 2022, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - ul.Korsarzy 34, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 45-105 zł Kup bilet
Opublikuj:

Carmen – chyba nie ma na świecie opery, która budziłaby więcej skojarzeń, której echo słyszał każdy, przynajmniej w kręgu kultury europejskiej.

Historia wspaniałej, wolnej kobiety w momencie swego powstania budziła sprzeciw; pomysł, by główną bohaterką była zwykła Cyganka, która podejmuje decyzje dotyczące swojego życia tylko i wyłącznie w oparciu o własną wolę, okazał się zbyt rewolucyjny dla premierowej widowni. Pierwsze wystawienie opery w 1875 roku zakończyło się spektakularną klęską, ale już kolejne spektakle odwróciły złą passę. Zaczął się triumfalny pochód Carmen przez wszystkie sceny operowe świata.

Zastanawia, co tak naprawdę przyciąga widzów: czy historia trójkąta miłosnego, czy intrygująca, hiszpańska sceneria, czy fantastyczne, znane wszystkim melodie, czy świetne libretto – autentycznie poruszająca, prawdziwa love story. Powodem może też być jedyna w swoim rodzaju bohaterka – jedna z pierwszych operowych feministek, kobieta, której sednem istnienia i najważniejszą życiową filozofią jest wolność. Carmen może być współczesną idolką – jest odważna, inteligentna, honorowa, wierna sobie, a przy okazji seksowna: doprawdy trudno wyobrazić sobie bardziej wybuchowy koktail!

Być może w niej właśnie widzowie odnajdują swoje tęsknoty za prawdą, za wolnością, za niezależnością, za prawdziwą miłością – za tymi wszystkimi wielkimi słowami, których w codziennym życiu nie używamy, a za których obecnością niezmiennie tęsknimy.

W naszym świecie wciąż są żołnierze tęskniący za kobietami, są kobiety, które wychodzą z pracy na przerwę na papierosa, są dzieci bawiące się w wojnę, są outsiderzy, romantycy, są pobożne dziewczyny z oazy i są sportowi idole. O nich chcemy opowiedzieć, w ich gorący, hiszpański świat chcemy się zanurzyć tak głęboko, jak głęboko mogą dotknąć nuty napisane przez Bizeta, tak daleko, jak daleko poprowadzić nas może prąd tej genialnej muzyki.

Ewelina Pietrowiak, reżyser

O spektaklu

Georges Bizet (1838-1875)
Carmen
Opera w czterech aktach
Libretto: Henri Meilac, Ludovic Halevy wg noweli Prospera Merimee
Prapremiera: 3 marca 1875 r. Opéra-Comique w Paryżu
Oryginalna wersja językowa z polskimi napisami
Premiera obecnej realizacji: 7 października 2016 r.

Realizatorzy
Kierownictwo muzyczne Vladimir Kiradjiev
Reżyseria, scenografia Ewelina Pietrowiak
Kostiumy Katarzyna Nesteruk
Choreografia Artur Żymełka
Reżyseria świateł Łukasz Różewicz
Przygotowanie chóru Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru dziecięcego Agata Czekalińska
Współpraca muzyczna Franck Chastrusse Colombier
Asystent reżysera Mirosław Kosiński 

 

Obsada
Carmen  Gosha Kowalinska (16.10)
Edyta Kulczak (17.10)
Don José  Dominik Sutowicz
Escamillo  Tomasz Rak

Micaëla 

Joanna Tylkowska-Drożdż (16.10)
Victoria Vatutina (17.10)

Frasquita  Ewa Olszewska
Mercéd?s  Elwira Janasik
Dancairo  Tomasz Łuczak 
Remendado  Paweł Wolski
Zuniga Janusz Lewandowski 
Moralés  Michał Sobiech 
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku  
Chór dziecięcy Opery na Zamku   
Dyrygent   
Inspicjent   

 

Galeria Fot. Marek Grotowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16

Carmen

kultura, teatry

Sobota, 26 listopada 2022, g.19:00
Opera na zamku, ul.Korsarzy 34 - ul.Korsarzy 34, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: 45-105 zł Kup bilet
Opublikuj:

Carmen – chyba nie ma na świecie opery, która budziłaby więcej skojarzeń, której echo słyszał każdy, przynajmniej w kręgu kultury europejskiej.

Historia wspaniałej, wolnej kobiety w momencie swego powstania budziła sprzeciw; pomysł, by główną bohaterką była zwykła Cyganka, która podejmuje decyzje dotyczące swojego życia tylko i wyłącznie w oparciu o własną wolę, okazał się zbyt rewolucyjny dla premierowej widowni. Pierwsze wystawienie opery w 1875 roku zakończyło się spektakularną klęską, ale już kolejne spektakle odwróciły złą passę. Zaczął się triumfalny pochód Carmen przez wszystkie sceny operowe świata.

Zastanawia, co tak naprawdę przyciąga widzów: czy historia trójkąta miłosnego, czy intrygująca, hiszpańska sceneria, czy fantastyczne, znane wszystkim melodie, czy świetne libretto – autentycznie poruszająca, prawdziwa love story. Powodem może też być jedyna w swoim rodzaju bohaterka – jedna z pierwszych operowych feministek, kobieta, której sednem istnienia i najważniejszą życiową filozofią jest wolność. Carmen może być współczesną idolką – jest odważna, inteligentna, honorowa, wierna sobie, a przy okazji seksowna: doprawdy trudno wyobrazić sobie bardziej wybuchowy koktail!

Być może w niej właśnie widzowie odnajdują swoje tęsknoty za prawdą, za wolnością, za niezależnością, za prawdziwą miłością – za tymi wszystkimi wielkimi słowami, których w codziennym życiu nie używamy, a za których obecnością niezmiennie tęsknimy.

W naszym świecie wciąż są żołnierze tęskniący za kobietami, są kobiety, które wychodzą z pracy na przerwę na papierosa, są dzieci bawiące się w wojnę, są outsiderzy, romantycy, są pobożne dziewczyny z oazy i są sportowi idole. O nich chcemy opowiedzieć, w ich gorący, hiszpański świat chcemy się zanurzyć tak głęboko, jak głęboko mogą dotknąć nuty napisane przez Bizeta, tak daleko, jak daleko poprowadzić nas może prąd tej genialnej muzyki.

Ewelina Pietrowiak, reżyser

O spektaklu

Georges Bizet (1838-1875)
Carmen
Opera w czterech aktach
Libretto: Henri Meilac, Ludovic Halevy wg noweli Prospera Merimee
Prapremiera: 3 marca 1875 r. Opéra-Comique w Paryżu
Oryginalna wersja językowa z polskimi napisami
Premiera obecnej realizacji: 7 października 2016 r.

Realizatorzy
Kierownictwo muzyczne Vladimir Kiradjiev
Reżyseria, scenografia Ewelina Pietrowiak
Kostiumy Katarzyna Nesteruk
Choreografia Artur Żymełka
Reżyseria świateł Łukasz Różewicz
Przygotowanie chóru Małgorzata Bornowska
Przygotowanie chóru dziecięcego Agata Czekalińska
Współpraca muzyczna Franck Chastrusse Colombier
Asystent reżysera Mirosław Kosiński 

 

Obsada
Carmen  Gosha Kowalinska (16.10)
Edyta Kulczak (17.10)
Don José  Dominik Sutowicz
Escamillo  Tomasz Rak

Micaëla 

Joanna Tylkowska-Drożdż (16.10)
Victoria Vatutina (17.10)

Frasquita  Ewa Olszewska
Mercéd?s  Elwira Janasik
Dancairo  Tomasz Łuczak 
Remendado  Paweł Wolski
Zuniga Janusz Lewandowski 
Moralés  Michał Sobiech 
   
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku  
Chór dziecięcy Opery na Zamku   
Dyrygent   
Inspicjent   

 

Galeria Fot. Marek Grotowski
zdj.2
zdj.4
zdj.6
zdj.8
zdj.10
zdj.12
zdj.14
zdj.16
Na stronie: 65