Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Zemsta nietoperza
kultura, teatry
Historia, która zaczyna się w mieszczańskim domu, przechodzi przez salę balową, aby zakończyć się... w więzieniu, bawi od prawie półtora wieku publiczność na całym świecie. Intryga, przebrania, walce, kuplety – to wszystko tworzy niepowtarzalną atmosferę i pozwala przeżyć wspaniały wieczór w operze, wypełniony śpiewem i śmiechem.
"Jeśli przyjrzeć się bliżej tym trzem aktom, łatwo dostrzec, że reprezentują one trzy odrębne światy: akt I to francuska komedia bulwarowa, oparta na błyskotliwym dialogu, dowcipnych, zaskakujących sytuacjach i śmiałej erotyce; akt II to typowa operetka w nowym - ówcześnie nowym - stylu, pełna przebieranek i spowodowanych nimi niewiarygodnych qui pro quo, pełne tańca, szampana i zwieńczone potężnym finałem w stylu opery komicznej; akt III to wiedeńska krotochwila w nestroyowskim stylu. Straussowi przypadło trudne zadanie związania tych trzech światów jednolitą muzyką, narzucenie stylistycznej jednorodności".
Lucjan Kydryński
Johan Strauss syn
Zemsta nietoperza
(Die Fledermaus)
Operetka w trzech aktach
Libretto: Karl Haffer, Richard Genee
Przekład libretta: Ryszard Danel Golianek
Przekład dialogów: Julian Tuwim
Kierownictwo muzyczne | Wojciech Semerau-Siemianowski |
Reżyseria | Jitka Stokalska |
Scenografia i kostiumy | Łucja Kossawska |
Choreografia | Natalia Fedorowa |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Asystenci dyrygenta | Ewelina Rożek-Janowska, Norbert Twórczyński |
Asystent reżysera | Wiesław Łągiewka |
Gabriel von Eisenstein | |
Rozalinda |
|
Adela | |
Dr Falke | |
Alfred | |
Frank | |
Gigi Orlofsky | |
Dr Blind | |
Ida | |
Frosch | |
Adiutant | |
Iwan | |
Orkiestra, chór i balet Opery na Zamku | |
Dyrygent | |
Inspicjent |
Zemsta nietoperza
kultura, teatry
Historia, która zaczyna się w mieszczańskim domu, przechodzi przez salę balową, aby zakończyć się... w więzieniu, bawi od prawie półtora wieku publiczność na całym świecie. Intryga, przebrania, walce, kuplety – to wszystko tworzy niepowtarzalną atmosferę i pozwala przeżyć wspaniały wieczór w operze, wypełniony śpiewem i śmiechem.
"Jeśli przyjrzeć się bliżej tym trzem aktom, łatwo dostrzec, że reprezentują one trzy odrębne światy: akt I to francuska komedia bulwarowa, oparta na błyskotliwym dialogu, dowcipnych, zaskakujących sytuacjach i śmiałej erotyce; akt II to typowa operetka w nowym - ówcześnie nowym - stylu, pełna przebieranek i spowodowanych nimi niewiarygodnych qui pro quo, pełne tańca, szampana i zwieńczone potężnym finałem w stylu opery komicznej; akt III to wiedeńska krotochwila w nestroyowskim stylu. Straussowi przypadło trudne zadanie związania tych trzech światów jednolitą muzyką, narzucenie stylistycznej jednorodności".
Lucjan Kydryński
Johan Strauss syn
Zemsta nietoperza
(Die Fledermaus)
Operetka w trzech aktach
Libretto: Karl Haffer, Richard Genee
Przekład libretta: Ryszard Danel Golianek
Przekład dialogów: Julian Tuwim
Kierownictwo muzyczne | Wojciech Semerau-Siemianowski |
Reżyseria | Jitka Stokalska |
Scenografia i kostiumy | Łucja Kossawska |
Choreografia | Natalia Fedorowa |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Asystenci dyrygenta | Ewelina Rożek-Janowska, Norbert Twórczyński |
Asystent reżysera | Wiesław Łągiewka |
Gabriel von Eisenstein | |
Rozalinda |
|
Adela | |
Dr Falke | |
Alfred | |
Frank | |
Gigi Orlofsky | |
Dr Blind | |
Ida | |
Frosch | |
Adiutant | |
Iwan | |
Orkiestra, chór i balet Opery na Zamku | |
Dyrygent | |
Inspicjent |