Dziś:
Kiedy:Styczeń 2022
Gdzie:
Tylko online:
 
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24252627282930
31      
Dziś

Koncert karnawałowy - Tańce świata. Rytm, to jest to!

kultura, koncerty i imprezy

Piątek, 28 stycznia 2022, g.19:00
Polska Filharmonia 'Sinfonia Baltica' im. Wojciecha Kilara - ul. Jana Pawła II 3, Słupsk, pomorskie, Polska
Cena biletu: od 35,-zł
Opublikuj:
Zabrzmią m.in. Tańce rumuńskie - Beli Bartoka, Taniec węgierski - Johannesa Brahmsa czy słynny Mazur z Halki - Stanisława Moniuszki. Nie zabraknie również hiszpańskiego temperamentu, a to za sprawą Joaquina Rodrigo i jego słynnej Fantzaji dla szlachcica na gitarę i orkiestrę. Całości dopełni pełna wigoru i optymizmu, misternie utkana suita na orkiestrę Appalachian Spring Aarona Coplanda. Ten wyjątkowy koncert pozwoli docenić kunszt oraz talent najwybitniejszych kompozytorów muzyki symfonicznej. Na taneczną podróż zaprasza Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku pod batutą Szymona Morusa oraz solista - utytułowany gitarzysta młodego pokolenia - Jakub Kościuszko. ,

Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy koncert karnawałowy! Zabierzemy Państwa w cudowną podróż po dźwiękowych przestworzach. Podczas koncertu będzie można usłyszeć najbardziej charakterystyczne tańce świata, a więc muzykę, która rozpala publiczność na całym świecie!

Zabrzmią m.in. Tańce rumuńskie - Beli Bartoka, Taniec węgierski - Johannesa Brahmsa czy słynny Mazur z Halki - Stanisława Moniuszki. Nie zabraknie również hiszpańskiego temperamentu, a to za sprawą Joaquina Rodrigo i jego słynnej Fantzaji dla szlachcica na gitarę i orkiestrę. Całości dopełni pełna wigoru i optymizmu, misternie utkana suita na orkiestrę Appalachian Spring Aarona Coplanda.

Ten wyjątkowy koncert pozwoli docenić kunszt oraz talent najwybitniejszych kompozytorów muzyki symfonicznej.

Na taneczną podróż zaprasza Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku pod batutą Szymona Morusa oraz solista - utytułowany gitarzysta młodego pokolenia - Jakub Kościuszko.

Jakub KOŚCIUSZKO
Brawurowo, perfekcyjnie, wyśmienicie - znakomity, wrażliwy wirtuoz - te wszystkie określenia pochodzą z tekstów krytyków muzycznych dotyczących gitarzysty Jakuba Kościuszki.

Koncertował w większości krajów europejskich, w Stanach Zjednoczonych i Japonii, m.in. w Paryżu, Nowym Jorku, Filadelfii, Tokio, Nagoi, Budapeszcie, Rzymie oraz na największych międzynarodowych festiwalach gitarowych (Il de Re, Tychy, Balatonfüred, Brno, Krynica, Wrocław) Występował w Filharmonii Berlińskiej, Tokyo Yamaha Ginza Concert Hall, Studiu Koncertowym im. Lutosławskiego w Warszawie. Wykonywał koncerty z orkiestrami AUKSO, Filharmonii Szczecińskiej, Bałtyckiej, Świętokrzyskiej, Zielonogórskiej, Łomżyńskiej, Jeleniogórskiej, Wołyńskiej oraz Radomską Orkiestrą Kameralną.

W repertuarze Kościuszki ważne miejsce zajmują nie tylko utwory z kanonu literatury gitarowej, ale też nowa muzyka - utwory dedykowane gitarzyście napisali tacy kompozytorzy jak Piotr Klimek, Marek Pasieczny, Gerard Drozd czy Dawid Pajdzik. W 2010 roku ukazała się płyta Here Comes The Silent Dusk. Music of Marek Pasieczny. Debiut został ciepło przyjęty przez słuchaczy i krytyków muzycznych w całej Europie. W 2012 roku pojawił się album Guitar Recital z dziełami J.S. Bacha, Tansmana, Piazzolli, Jarretta i Metheny`ego. Ostatni album solo, Guitar sounds jazzy, zawiera utwory inspirowane jazzem i muzyką świata. Gitarzysta dokonywał nagrań radiowych i telewizyjnych, m.in. dla Radia Watykańskiego, Polskiego Radia i TVP Szczecin. Obecnie pracuje nad czwartą płytą solową, poświęconą barokowej muzyce J. S. Bacha, G. Ph. Telemanna i D. Scarlattiego, a w 2022 roku ukaże się jego płyta ze światowymi premierami dzieł brytyjskiego kompozytora i gitarzysty Harveya Hope`a, nagrana wraz z Radomską Orkiestrą Kameralną pod batutą Szymona Morusa.

Jako kameralista współpracuje ze znakomitą Ritą D`Arcangelo (flet) i Jakubem Bokunem, jednym z najlepszych europejskich klarnecistów. Nagrania albumów kameralnych z Ritą D'Arcangelo ("D'Arcangelo/Kościuszko") oraz Janem Jakubem Bokunem ("A la carte"1 i 2) otrzymały znakomite recenzje w USA, Japonii i Europie. Jakub Kościuszko nieustannie pracuje nad nowym repertuarem, nowe projekty kameralne to duety ze znakomitymi muzykami: Krzysztofem Polonkiem (skrzypce, koncertmistrzem Berliner Philharmoniker), Katarzyną Polonek (wiolonczela), Wiolettą Hebrowską-Klein (mezzosopran, solistką Opery w Lubece).

W roku 2009 ukończył z wynikiem celującym Akademię Muzyczną we Wrocławiu, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Piotra Zaleskiego, oraz Królewskie Konserwatorium w Hadze w klasie maestro Zorana Dukića. W roku 2010 otrzymał dyplom z wyróżnieniem oraz stypendium od maestro Oscara Ghiglii podczas kursu Accademii Chigiana w Sienie. Uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych we wrocławskiej Akademii w roku 2016. Regularnie udziela lekcji w ramach międzynarodowych kursów muzycznych i lekcji mistrzowskich. Oprócz działalności koncertowej i pedagogicznej, Jakub Kościuszko zajmuje się od 2010 roku prowadzeniem firmy small GREAT music, specjalizującej się działalności wydawniczej oraz inteligentnych rozwiązaniach dla kultury. Od 2019 roku jest twórcą i dyrektorem festiwalu Baltic Guitar Days w Szczecinie.

Szymon MORUS
Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej (kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016. Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka) tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października 2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.

Koncert karnawałowy - Tańce świata. Rytm, to jest to!

kultura, koncerty i imprezy

Piątek, 28 stycznia 2022, g.19:00
Polska Filharmonia 'Sinfonia Baltica' im. Wojciecha Kilara - ul. Jana Pawła II 3, Słupsk, pomorskie, Polska
Cena biletu: od 35,-zł
Opublikuj:
Zabrzmią m.in. Tańce rumuńskie - Beli Bartoka, Taniec węgierski - Johannesa Brahmsa czy słynny Mazur z Halki - Stanisława Moniuszki. Nie zabraknie również hiszpańskiego temperamentu, a to za sprawą Joaquina Rodrigo i jego słynnej Fantzaji dla szlachcica na gitarę i orkiestrę. Całości dopełni pełna wigoru i optymizmu, misternie utkana suita na orkiestrę Appalachian Spring Aarona Coplanda. Ten wyjątkowy koncert pozwoli docenić kunszt oraz talent najwybitniejszych kompozytorów muzyki symfonicznej. Na taneczną podróż zaprasza Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku pod batutą Szymona Morusa oraz solista - utytułowany gitarzysta młodego pokolenia - Jakub Kościuszko. ,

Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy koncert karnawałowy! Zabierzemy Państwa w cudowną podróż po dźwiękowych przestworzach. Podczas koncertu będzie można usłyszeć najbardziej charakterystyczne tańce świata, a więc muzykę, która rozpala publiczność na całym świecie!

Zabrzmią m.in. Tańce rumuńskie - Beli Bartoka, Taniec węgierski - Johannesa Brahmsa czy słynny Mazur z Halki - Stanisława Moniuszki. Nie zabraknie również hiszpańskiego temperamentu, a to za sprawą Joaquina Rodrigo i jego słynnej Fantzaji dla szlachcica na gitarę i orkiestrę. Całości dopełni pełna wigoru i optymizmu, misternie utkana suita na orkiestrę Appalachian Spring Aarona Coplanda.

Ten wyjątkowy koncert pozwoli docenić kunszt oraz talent najwybitniejszych kompozytorów muzyki symfonicznej.

Na taneczną podróż zaprasza Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku pod batutą Szymona Morusa oraz solista - utytułowany gitarzysta młodego pokolenia - Jakub Kościuszko.

Jakub KOŚCIUSZKO
Brawurowo, perfekcyjnie, wyśmienicie - znakomity, wrażliwy wirtuoz - te wszystkie określenia pochodzą z tekstów krytyków muzycznych dotyczących gitarzysty Jakuba Kościuszki.

Koncertował w większości krajów europejskich, w Stanach Zjednoczonych i Japonii, m.in. w Paryżu, Nowym Jorku, Filadelfii, Tokio, Nagoi, Budapeszcie, Rzymie oraz na największych międzynarodowych festiwalach gitarowych (Il de Re, Tychy, Balatonfüred, Brno, Krynica, Wrocław) Występował w Filharmonii Berlińskiej, Tokyo Yamaha Ginza Concert Hall, Studiu Koncertowym im. Lutosławskiego w Warszawie. Wykonywał koncerty z orkiestrami AUKSO, Filharmonii Szczecińskiej, Bałtyckiej, Świętokrzyskiej, Zielonogórskiej, Łomżyńskiej, Jeleniogórskiej, Wołyńskiej oraz Radomską Orkiestrą Kameralną.

W repertuarze Kościuszki ważne miejsce zajmują nie tylko utwory z kanonu literatury gitarowej, ale też nowa muzyka - utwory dedykowane gitarzyście napisali tacy kompozytorzy jak Piotr Klimek, Marek Pasieczny, Gerard Drozd czy Dawid Pajdzik. W 2010 roku ukazała się płyta Here Comes The Silent Dusk. Music of Marek Pasieczny. Debiut został ciepło przyjęty przez słuchaczy i krytyków muzycznych w całej Europie. W 2012 roku pojawił się album Guitar Recital z dziełami J.S. Bacha, Tansmana, Piazzolli, Jarretta i Metheny`ego. Ostatni album solo, Guitar sounds jazzy, zawiera utwory inspirowane jazzem i muzyką świata. Gitarzysta dokonywał nagrań radiowych i telewizyjnych, m.in. dla Radia Watykańskiego, Polskiego Radia i TVP Szczecin. Obecnie pracuje nad czwartą płytą solową, poświęconą barokowej muzyce J. S. Bacha, G. Ph. Telemanna i D. Scarlattiego, a w 2022 roku ukaże się jego płyta ze światowymi premierami dzieł brytyjskiego kompozytora i gitarzysty Harveya Hope`a, nagrana wraz z Radomską Orkiestrą Kameralną pod batutą Szymona Morusa.

Jako kameralista współpracuje ze znakomitą Ritą D`Arcangelo (flet) i Jakubem Bokunem, jednym z najlepszych europejskich klarnecistów. Nagrania albumów kameralnych z Ritą D'Arcangelo ("D'Arcangelo/Kościuszko") oraz Janem Jakubem Bokunem ("A la carte"1 i 2) otrzymały znakomite recenzje w USA, Japonii i Europie. Jakub Kościuszko nieustannie pracuje nad nowym repertuarem, nowe projekty kameralne to duety ze znakomitymi muzykami: Krzysztofem Polonkiem (skrzypce, koncertmistrzem Berliner Philharmoniker), Katarzyną Polonek (wiolonczela), Wiolettą Hebrowską-Klein (mezzosopran, solistką Opery w Lubece).

W roku 2009 ukończył z wynikiem celującym Akademię Muzyczną we Wrocławiu, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Piotra Zaleskiego, oraz Królewskie Konserwatorium w Hadze w klasie maestro Zorana Dukića. W roku 2010 otrzymał dyplom z wyróżnieniem oraz stypendium od maestro Oscara Ghiglii podczas kursu Accademii Chigiana w Sienie. Uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych we wrocławskiej Akademii w roku 2016. Regularnie udziela lekcji w ramach międzynarodowych kursów muzycznych i lekcji mistrzowskich. Oprócz działalności koncertowej i pedagogicznej, Jakub Kościuszko zajmuje się od 2010 roku prowadzeniem firmy small GREAT music, specjalizującej się działalności wydawniczej oraz inteligentnych rozwiązaniach dla kultury. Od 2019 roku jest twórcą i dyrektorem festiwalu Baltic Guitar Days w Szczecinie.

Szymon MORUS
Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej (kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016. Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka) tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października 2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.

Na stronie: 95