Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 |
||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"„Issipile" - opera barokowa PREMIERA"
zostało przeniesione do archiwum!..
„Issipile" - opera barokowa PREMIERA
kultura, muzyka poważna, teatry
Niedziela, 24 października 2021, g.20:00
Wydarzenie online: https://ewejsciowki.pl/cala-polska/teatry/opera-na-zamku,422/issipile,15407?eventId=204991
Cena biletu: ---
Opera na Zamku w Szczecinie jako partner wydarzenia zaprasza serdecznie na premierę barokowej opery „Issipile" Antonia Bioniego, na podstawie libretta Pietra Metastasio, zarejestrowaną w szczecińskiej świeżo odrestaurowanej Willi Lentza.
Premiera została zrealizowana w ramach projektu „Odkrywamy Dziedzictwo Narodowe". Będzie to oryginalna wersja z polskimi napisami.
Akcja opery toczy się w świecie starożytnej Grecji, gdzie Issipile, księżniczka Lemnos, będzie zmuszona pokrzyżować intrygę przeciw królowi i jego żołnierzom, zaplanowaną przez ich żony. Zazdrosne i urażone zachowaniem swoich mężów podczas wojny w Tracji, planują zabicie ich podczas obchodów na cześć Bachusa. Issipile, podczas trwania opery, zniweczy plany kobiet i uratuje swojego ojca, a wszystko to w akompaniamencie historii o miłości, zemście, zdradzie i piratach.
Antonio Bioni (Wenecja, 1698 – Wiedeń, 1739) był kluczową postacią dla rozwoju muzyki we Wrocławiu. Po swojej imponującej karierze jako śpiewak w Wenecji, Bioni został zatrudniony jako kompozytor dla nowo powstającej grupy operowej w Pradze. Zespół odniósł ogromny sukces i rozrósł się na terytorium Wrocławia. W latach od 1725 do 1734 Antonio Bioni stał się kapelmistrzem włoskiej grupy operowej we Wrocławiu, dla której skomponował i wystawił niemal 25 oper. Wśród śpiewaków, z którymi pracował, znajdowali się najsłynniejsi muzycy tamtych czasów, którzy śpiewali również w produkcjach Vivaldiego, Scarlattiego czy Händla. Pomimo tego, że Bioni był jedną z najważniejszych postaci w świecie muzyki barokowej w Polsce, żadna z niemal 25 oper skomponowanych dla Wrocławia nie została odkryta, zedytowana, nagrana czy wystawiona od czasu swoich premier prawie 300 lat temu. Naszym celem jest to zmienić: nagrać operę „Issipile", zaginiony skarb dziedzictwa kulturowego Polski, która została skomponowana i wystawiona we Wrocławiu w 1732 roku i pokazać szerszej publiczności. Libretto, napisane przez sławnego poetę Pietra Metastasio, zostało wykorzystane przez ponad 20 kompozytorów w swoich operach, między innymi przez Scarlattiego, Hassego czy Glucka.
Piotr Jędrzejas – reżyser „Issipile" o swojej koncepcji prapremiery filmowej: „Szukając wspólnego mianownika estetycznego dla tematyki mitologicznej, barokowego pochodzenia opery oraz wnętrza willi zbudowanej w stylu będącym eklektyczną odpowiedzią na estetykę epoki, odnajduję rozwiązanie, bazujące na łączeniu stylów, gdzie poprzez silnie zdefiniowany kostium (ubiór myśliwsko-jeździecki) zostanie podkreślona jednolitość i kierunek wizji artystycznej. Zaproponowane zostaną również elementy dekoracyjne (wypchane zwierzęta) dopełniające kostiumy i wnętrza, jednocześnie wprowadzając nas w klimat miejsc akcji. Libretto opery nawiązuje do mitologicznej postaci Dionizosa/Bachusa, boga dzikiej natury, winnej latorośli i wina. Odniesienie się do mitologicznego boga poprzez kostiumy śpiewaków, stanowiących bezpośrednie zapożyczenie z estetyki jeździectwa, symbolizować będzie oswajanie dzikiej natury. Kostiumy będą jednocześnie unifikowały postaci męskie i żeńskie. Próba połączenia przekazu mitologicznego z wnętrzami Willi Lentza pozwoli w sposób metaforyczny dookreślić miejsca dramatu (świątynia Bachusa, las, wybrzeże) elementami dekoracyjnymi, będącymi pojedynczymi artefaktami- sztucznymi (wypchanymi) zwierzętami, które odpowiednio oświetlone spotęgują nastrój libretta opery budząc skojarzenia z polowaniem i rzezią bezbronnych. Symbolika zwierząt i polowania łączy się również z mitologicznymi treściami dotyczącymi ofiary oraz powiązania z Dionizosem i jego wcieleń zwierzęcych (pantera, kozioł). W trackich misteriach miał na sobie skórę lisa, symbolizującą nowe życie. Za kostiumy oraz artefakty-rekwizyty odpowiadać będzie Anna Adamiak. Estetycznym dopełnieniem gry aktorskiej, będzie zastosowanie zbliżeń na detale architektoniczne, twarze i dłonie śpiewaków, rekwizyty oraz na wspomniane artefakty – zwierzęta. Szybki montaż filmowy wspomagać będzie dynamikę odbioru całości".
Premiera została zrealizowana w ramach projektu „Odkrywamy Dziedzictwo Narodowe". Będzie to oryginalna wersja z polskimi napisami.
Akcja opery toczy się w świecie starożytnej Grecji, gdzie Issipile, księżniczka Lemnos, będzie zmuszona pokrzyżować intrygę przeciw królowi i jego żołnierzom, zaplanowaną przez ich żony. Zazdrosne i urażone zachowaniem swoich mężów podczas wojny w Tracji, planują zabicie ich podczas obchodów na cześć Bachusa. Issipile, podczas trwania opery, zniweczy plany kobiet i uratuje swojego ojca, a wszystko to w akompaniamencie historii o miłości, zemście, zdradzie i piratach.
Antonio Bioni (Wenecja, 1698 – Wiedeń, 1739) był kluczową postacią dla rozwoju muzyki we Wrocławiu. Po swojej imponującej karierze jako śpiewak w Wenecji, Bioni został zatrudniony jako kompozytor dla nowo powstającej grupy operowej w Pradze. Zespół odniósł ogromny sukces i rozrósł się na terytorium Wrocławia. W latach od 1725 do 1734 Antonio Bioni stał się kapelmistrzem włoskiej grupy operowej we Wrocławiu, dla której skomponował i wystawił niemal 25 oper. Wśród śpiewaków, z którymi pracował, znajdowali się najsłynniejsi muzycy tamtych czasów, którzy śpiewali również w produkcjach Vivaldiego, Scarlattiego czy Händla. Pomimo tego, że Bioni był jedną z najważniejszych postaci w świecie muzyki barokowej w Polsce, żadna z niemal 25 oper skomponowanych dla Wrocławia nie została odkryta, zedytowana, nagrana czy wystawiona od czasu swoich premier prawie 300 lat temu. Naszym celem jest to zmienić: nagrać operę „Issipile", zaginiony skarb dziedzictwa kulturowego Polski, która została skomponowana i wystawiona we Wrocławiu w 1732 roku i pokazać szerszej publiczności. Libretto, napisane przez sławnego poetę Pietra Metastasio, zostało wykorzystane przez ponad 20 kompozytorów w swoich operach, między innymi przez Scarlattiego, Hassego czy Glucka.
Piotr Jędrzejas – reżyser „Issipile" o swojej koncepcji prapremiery filmowej: „Szukając wspólnego mianownika estetycznego dla tematyki mitologicznej, barokowego pochodzenia opery oraz wnętrza willi zbudowanej w stylu będącym eklektyczną odpowiedzią na estetykę epoki, odnajduję rozwiązanie, bazujące na łączeniu stylów, gdzie poprzez silnie zdefiniowany kostium (ubiór myśliwsko-jeździecki) zostanie podkreślona jednolitość i kierunek wizji artystycznej. Zaproponowane zostaną również elementy dekoracyjne (wypchane zwierzęta) dopełniające kostiumy i wnętrza, jednocześnie wprowadzając nas w klimat miejsc akcji. Libretto opery nawiązuje do mitologicznej postaci Dionizosa/Bachusa, boga dzikiej natury, winnej latorośli i wina. Odniesienie się do mitologicznego boga poprzez kostiumy śpiewaków, stanowiących bezpośrednie zapożyczenie z estetyki jeździectwa, symbolizować będzie oswajanie dzikiej natury. Kostiumy będą jednocześnie unifikowały postaci męskie i żeńskie. Próba połączenia przekazu mitologicznego z wnętrzami Willi Lentza pozwoli w sposób metaforyczny dookreślić miejsca dramatu (świątynia Bachusa, las, wybrzeże) elementami dekoracyjnymi, będącymi pojedynczymi artefaktami- sztucznymi (wypchanymi) zwierzętami, które odpowiednio oświetlone spotęgują nastrój libretta opery budząc skojarzenia z polowaniem i rzezią bezbronnych. Symbolika zwierząt i polowania łączy się również z mitologicznymi treściami dotyczącymi ofiary oraz powiązania z Dionizosem i jego wcieleń zwierzęcych (pantera, kozioł). W trackich misteriach miał na sobie skórę lisa, symbolizującą nowe życie. Za kostiumy oraz artefakty-rekwizyty odpowiadać będzie Anna Adamiak. Estetycznym dopełnieniem gry aktorskiej, będzie zastosowanie zbliżeń na detale architektoniczne, twarze i dłonie śpiewaków, rekwizyty oraz na wspomniane artefakty – zwierzęta. Szybki montaż filmowy wspomagać będzie dynamikę odbioru całości".
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"„Issipile" - opera barokowa PREMIERA"
zostało przeniesione do archiwum!..
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"„Issipile" - opera barokowa PREMIERA"
zostało przeniesione do archiwum!..
„Issipile" - opera barokowa PREMIERA
kultura, muzyka poważna, teatry
Niedziela, 24 października 2021, g.20:00
Wydarzenie online: https://ewejsciowki.pl/cala-polska/teatry/opera-na-zamku,422/issipile,15407?eventId=204991
Cena biletu: ---
Opera na Zamku w Szczecinie jako partner wydarzenia zaprasza serdecznie na premierę barokowej opery „Issipile" Antonia Bioniego, na podstawie libretta Pietra Metastasio, zarejestrowaną w szczecińskiej świeżo odrestaurowanej Willi Lentza.
Premiera została zrealizowana w ramach projektu „Odkrywamy Dziedzictwo Narodowe". Będzie to oryginalna wersja z polskimi napisami.
Akcja opery toczy się w świecie starożytnej Grecji, gdzie Issipile, księżniczka Lemnos, będzie zmuszona pokrzyżować intrygę przeciw królowi i jego żołnierzom, zaplanowaną przez ich żony. Zazdrosne i urażone zachowaniem swoich mężów podczas wojny w Tracji, planują zabicie ich podczas obchodów na cześć Bachusa. Issipile, podczas trwania opery, zniweczy plany kobiet i uratuje swojego ojca, a wszystko to w akompaniamencie historii o miłości, zemście, zdradzie i piratach.
Antonio Bioni (Wenecja, 1698 – Wiedeń, 1739) był kluczową postacią dla rozwoju muzyki we Wrocławiu. Po swojej imponującej karierze jako śpiewak w Wenecji, Bioni został zatrudniony jako kompozytor dla nowo powstającej grupy operowej w Pradze. Zespół odniósł ogromny sukces i rozrósł się na terytorium Wrocławia. W latach od 1725 do 1734 Antonio Bioni stał się kapelmistrzem włoskiej grupy operowej we Wrocławiu, dla której skomponował i wystawił niemal 25 oper. Wśród śpiewaków, z którymi pracował, znajdowali się najsłynniejsi muzycy tamtych czasów, którzy śpiewali również w produkcjach Vivaldiego, Scarlattiego czy Händla. Pomimo tego, że Bioni był jedną z najważniejszych postaci w świecie muzyki barokowej w Polsce, żadna z niemal 25 oper skomponowanych dla Wrocławia nie została odkryta, zedytowana, nagrana czy wystawiona od czasu swoich premier prawie 300 lat temu. Naszym celem jest to zmienić: nagrać operę „Issipile", zaginiony skarb dziedzictwa kulturowego Polski, która została skomponowana i wystawiona we Wrocławiu w 1732 roku i pokazać szerszej publiczności. Libretto, napisane przez sławnego poetę Pietra Metastasio, zostało wykorzystane przez ponad 20 kompozytorów w swoich operach, między innymi przez Scarlattiego, Hassego czy Glucka.
Piotr Jędrzejas – reżyser „Issipile" o swojej koncepcji prapremiery filmowej: „Szukając wspólnego mianownika estetycznego dla tematyki mitologicznej, barokowego pochodzenia opery oraz wnętrza willi zbudowanej w stylu będącym eklektyczną odpowiedzią na estetykę epoki, odnajduję rozwiązanie, bazujące na łączeniu stylów, gdzie poprzez silnie zdefiniowany kostium (ubiór myśliwsko-jeździecki) zostanie podkreślona jednolitość i kierunek wizji artystycznej. Zaproponowane zostaną również elementy dekoracyjne (wypchane zwierzęta) dopełniające kostiumy i wnętrza, jednocześnie wprowadzając nas w klimat miejsc akcji. Libretto opery nawiązuje do mitologicznej postaci Dionizosa/Bachusa, boga dzikiej natury, winnej latorośli i wina. Odniesienie się do mitologicznego boga poprzez kostiumy śpiewaków, stanowiących bezpośrednie zapożyczenie z estetyki jeździectwa, symbolizować będzie oswajanie dzikiej natury. Kostiumy będą jednocześnie unifikowały postaci męskie i żeńskie. Próba połączenia przekazu mitologicznego z wnętrzami Willi Lentza pozwoli w sposób metaforyczny dookreślić miejsca dramatu (świątynia Bachusa, las, wybrzeże) elementami dekoracyjnymi, będącymi pojedynczymi artefaktami- sztucznymi (wypchanymi) zwierzętami, które odpowiednio oświetlone spotęgują nastrój libretta opery budząc skojarzenia z polowaniem i rzezią bezbronnych. Symbolika zwierząt i polowania łączy się również z mitologicznymi treściami dotyczącymi ofiary oraz powiązania z Dionizosem i jego wcieleń zwierzęcych (pantera, kozioł). W trackich misteriach miał na sobie skórę lisa, symbolizującą nowe życie. Za kostiumy oraz artefakty-rekwizyty odpowiadać będzie Anna Adamiak. Estetycznym dopełnieniem gry aktorskiej, będzie zastosowanie zbliżeń na detale architektoniczne, twarze i dłonie śpiewaków, rekwizyty oraz na wspomniane artefakty – zwierzęta. Szybki montaż filmowy wspomagać będzie dynamikę odbioru całości".
Premiera została zrealizowana w ramach projektu „Odkrywamy Dziedzictwo Narodowe". Będzie to oryginalna wersja z polskimi napisami.
Akcja opery toczy się w świecie starożytnej Grecji, gdzie Issipile, księżniczka Lemnos, będzie zmuszona pokrzyżować intrygę przeciw królowi i jego żołnierzom, zaplanowaną przez ich żony. Zazdrosne i urażone zachowaniem swoich mężów podczas wojny w Tracji, planują zabicie ich podczas obchodów na cześć Bachusa. Issipile, podczas trwania opery, zniweczy plany kobiet i uratuje swojego ojca, a wszystko to w akompaniamencie historii o miłości, zemście, zdradzie i piratach.
Antonio Bioni (Wenecja, 1698 – Wiedeń, 1739) był kluczową postacią dla rozwoju muzyki we Wrocławiu. Po swojej imponującej karierze jako śpiewak w Wenecji, Bioni został zatrudniony jako kompozytor dla nowo powstającej grupy operowej w Pradze. Zespół odniósł ogromny sukces i rozrósł się na terytorium Wrocławia. W latach od 1725 do 1734 Antonio Bioni stał się kapelmistrzem włoskiej grupy operowej we Wrocławiu, dla której skomponował i wystawił niemal 25 oper. Wśród śpiewaków, z którymi pracował, znajdowali się najsłynniejsi muzycy tamtych czasów, którzy śpiewali również w produkcjach Vivaldiego, Scarlattiego czy Händla. Pomimo tego, że Bioni był jedną z najważniejszych postaci w świecie muzyki barokowej w Polsce, żadna z niemal 25 oper skomponowanych dla Wrocławia nie została odkryta, zedytowana, nagrana czy wystawiona od czasu swoich premier prawie 300 lat temu. Naszym celem jest to zmienić: nagrać operę „Issipile", zaginiony skarb dziedzictwa kulturowego Polski, która została skomponowana i wystawiona we Wrocławiu w 1732 roku i pokazać szerszej publiczności. Libretto, napisane przez sławnego poetę Pietra Metastasio, zostało wykorzystane przez ponad 20 kompozytorów w swoich operach, między innymi przez Scarlattiego, Hassego czy Glucka.
Piotr Jędrzejas – reżyser „Issipile" o swojej koncepcji prapremiery filmowej: „Szukając wspólnego mianownika estetycznego dla tematyki mitologicznej, barokowego pochodzenia opery oraz wnętrza willi zbudowanej w stylu będącym eklektyczną odpowiedzią na estetykę epoki, odnajduję rozwiązanie, bazujące na łączeniu stylów, gdzie poprzez silnie zdefiniowany kostium (ubiór myśliwsko-jeździecki) zostanie podkreślona jednolitość i kierunek wizji artystycznej. Zaproponowane zostaną również elementy dekoracyjne (wypchane zwierzęta) dopełniające kostiumy i wnętrza, jednocześnie wprowadzając nas w klimat miejsc akcji. Libretto opery nawiązuje do mitologicznej postaci Dionizosa/Bachusa, boga dzikiej natury, winnej latorośli i wina. Odniesienie się do mitologicznego boga poprzez kostiumy śpiewaków, stanowiących bezpośrednie zapożyczenie z estetyki jeździectwa, symbolizować będzie oswajanie dzikiej natury. Kostiumy będą jednocześnie unifikowały postaci męskie i żeńskie. Próba połączenia przekazu mitologicznego z wnętrzami Willi Lentza pozwoli w sposób metaforyczny dookreślić miejsca dramatu (świątynia Bachusa, las, wybrzeże) elementami dekoracyjnymi, będącymi pojedynczymi artefaktami- sztucznymi (wypchanymi) zwierzętami, które odpowiednio oświetlone spotęgują nastrój libretta opery budząc skojarzenia z polowaniem i rzezią bezbronnych. Symbolika zwierząt i polowania łączy się również z mitologicznymi treściami dotyczącymi ofiary oraz powiązania z Dionizosem i jego wcieleń zwierzęcych (pantera, kozioł). W trackich misteriach miał na sobie skórę lisa, symbolizującą nowe życie. Za kostiumy oraz artefakty-rekwizyty odpowiadać będzie Anna Adamiak. Estetycznym dopełnieniem gry aktorskiej, będzie zastosowanie zbliżeń na detale architektoniczne, twarze i dłonie śpiewaków, rekwizyty oraz na wspomniane artefakty – zwierzęta. Szybki montaż filmowy wspomagać będzie dynamikę odbioru całości".
Strona główna Wydarzenie: