Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Beethoven - Missa solemnis"
zostało przeniesione do archiwum!..
Beethoven - Missa solemnis
kultura, koncerty i imprezy
Piątek, 1 października 2021, g.19:00
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza - ul. Małopolska 48, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: ---
Muzyka podlega nieustannym zmianom. Muzykolodzy i historycy nie są do końca zgodni, w jaki sposób kształtuje się dynamika owych zmian. Niektórzy tendencje muzyczne porównują do strumyków, które nieustannie płyną. Raz na jakiś czas łączą się one w większe rzeki. Rzeki są na tyle duże, że nie tylko łączą w sobie różne wody, ale także tworzą zupełnie nowy krajobraz. Woda wielkiej rzeki nie wraca nigdy w górę, ale dąży do morza lub oceanu. Tak też było z Beethovenem.
Przeobraził on wszystkie gatunki muzyczne, do których przynależą jego utwory. Symfonia narodziła się długo przed nim, ale Beethoven nadał jej rozmach i głęboki program ideowy. Sonaty fortepianowe również tworzone były przez wielu kompozytorów, lecz dopiero on nadał im rys głębokiej uczuciowości, zarezerwowany dla innych gatunków muzycznych. Beethoven stanowi pomost między Bachem, Mozartem i Haydnem a Mahlerem, Wagnerem i Szostakowiczem. Nic po nim nie było już takie samo.
Nie inaczej było z mszą. Beethoven sięgnął do tradycji gatunku muzycznego do tej pory przynależnego otoczeniu sakralnemu. Poprzez „Missa solemnis” przeobraził go w utwór koncertowy o monumentalnej formie, jakim stała się. Nie zawarł w niej tradycyjnego układu części stałych mszy, co świadczy, że pisał ją z myślą raczej o salach koncertowych niż przestrzeni liturgii. Nie poprzestał na zewnętrznym wyrazie celebracji, ale nadał jej głęboką, wewnętrzną emocjonalność. Nie jest to modlitwa zbiorowa, tylko osobista, jak sam zapisał przy Agnus Dei: „o pokój zewnętrzny i wewnętrzny”.
Do naszej Filharmonii powraca Latvija Choir – jeden z najlepszych zespołów śpiewaczych w Europie, który był wykonawcą koncertu inauguracyjnego naszej nowej siedziby w 2014 roku. Zabrzmiała wtedy IX Symfonia Ludwiga van Beethovena. Niewątpliwie jego muzyka nierozerwalnie związana jest ze zmianami w naszej rzeczywistości.
Artyści:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
State Choir Latvija
Iwona Sobotka - sopran
Agnieszka Rehlis - mezzosopran
Matheus Pompeu - tenor
Adam Palka - bas
Rune Bergmann - dyrygent
Utwory:
Ludwig van Beethoven - Missa solemnis D-dur op. 123
Przeobraził on wszystkie gatunki muzyczne, do których przynależą jego utwory. Symfonia narodziła się długo przed nim, ale Beethoven nadał jej rozmach i głęboki program ideowy. Sonaty fortepianowe również tworzone były przez wielu kompozytorów, lecz dopiero on nadał im rys głębokiej uczuciowości, zarezerwowany dla innych gatunków muzycznych. Beethoven stanowi pomost między Bachem, Mozartem i Haydnem a Mahlerem, Wagnerem i Szostakowiczem. Nic po nim nie było już takie samo.
Nie inaczej było z mszą. Beethoven sięgnął do tradycji gatunku muzycznego do tej pory przynależnego otoczeniu sakralnemu. Poprzez „Missa solemnis” przeobraził go w utwór koncertowy o monumentalnej formie, jakim stała się. Nie zawarł w niej tradycyjnego układu części stałych mszy, co świadczy, że pisał ją z myślą raczej o salach koncertowych niż przestrzeni liturgii. Nie poprzestał na zewnętrznym wyrazie celebracji, ale nadał jej głęboką, wewnętrzną emocjonalność. Nie jest to modlitwa zbiorowa, tylko osobista, jak sam zapisał przy Agnus Dei: „o pokój zewnętrzny i wewnętrzny”.
Do naszej Filharmonii powraca Latvija Choir – jeden z najlepszych zespołów śpiewaczych w Europie, który był wykonawcą koncertu inauguracyjnego naszej nowej siedziby w 2014 roku. Zabrzmiała wtedy IX Symfonia Ludwiga van Beethovena. Niewątpliwie jego muzyka nierozerwalnie związana jest ze zmianami w naszej rzeczywistości.
Artyści:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
State Choir Latvija
Iwona Sobotka - sopran
Agnieszka Rehlis - mezzosopran
Matheus Pompeu - tenor
Adam Palka - bas
Rune Bergmann - dyrygent
Utwory:
Ludwig van Beethoven - Missa solemnis D-dur op. 123
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Beethoven - Missa solemnis"
zostało przeniesione do archiwum!..
Strona główna Wydarzenie:
Wydarzenie:
"Beethoven - Missa solemnis"
zostało przeniesione do archiwum!..
Beethoven - Missa solemnis
kultura, koncerty i imprezy
Piątek, 1 października 2021, g.19:00
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza - ul. Małopolska 48, Szczecin, zachodniopomorskie, Polska
Cena biletu: ---
Muzyka podlega nieustannym zmianom. Muzykolodzy i historycy nie są do końca zgodni, w jaki sposób kształtuje się dynamika owych zmian. Niektórzy tendencje muzyczne porównują do strumyków, które nieustannie płyną. Raz na jakiś czas łączą się one w większe rzeki. Rzeki są na tyle duże, że nie tylko łączą w sobie różne wody, ale także tworzą zupełnie nowy krajobraz. Woda wielkiej rzeki nie wraca nigdy w górę, ale dąży do morza lub oceanu. Tak też było z Beethovenem.
Przeobraził on wszystkie gatunki muzyczne, do których przynależą jego utwory. Symfonia narodziła się długo przed nim, ale Beethoven nadał jej rozmach i głęboki program ideowy. Sonaty fortepianowe również tworzone były przez wielu kompozytorów, lecz dopiero on nadał im rys głębokiej uczuciowości, zarezerwowany dla innych gatunków muzycznych. Beethoven stanowi pomost między Bachem, Mozartem i Haydnem a Mahlerem, Wagnerem i Szostakowiczem. Nic po nim nie było już takie samo.
Nie inaczej było z mszą. Beethoven sięgnął do tradycji gatunku muzycznego do tej pory przynależnego otoczeniu sakralnemu. Poprzez „Missa solemnis” przeobraził go w utwór koncertowy o monumentalnej formie, jakim stała się. Nie zawarł w niej tradycyjnego układu części stałych mszy, co świadczy, że pisał ją z myślą raczej o salach koncertowych niż przestrzeni liturgii. Nie poprzestał na zewnętrznym wyrazie celebracji, ale nadał jej głęboką, wewnętrzną emocjonalność. Nie jest to modlitwa zbiorowa, tylko osobista, jak sam zapisał przy Agnus Dei: „o pokój zewnętrzny i wewnętrzny”.
Do naszej Filharmonii powraca Latvija Choir – jeden z najlepszych zespołów śpiewaczych w Europie, który był wykonawcą koncertu inauguracyjnego naszej nowej siedziby w 2014 roku. Zabrzmiała wtedy IX Symfonia Ludwiga van Beethovena. Niewątpliwie jego muzyka nierozerwalnie związana jest ze zmianami w naszej rzeczywistości.
Artyści:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
State Choir Latvija
Iwona Sobotka - sopran
Agnieszka Rehlis - mezzosopran
Matheus Pompeu - tenor
Adam Palka - bas
Rune Bergmann - dyrygent
Utwory:
Ludwig van Beethoven - Missa solemnis D-dur op. 123
Przeobraził on wszystkie gatunki muzyczne, do których przynależą jego utwory. Symfonia narodziła się długo przed nim, ale Beethoven nadał jej rozmach i głęboki program ideowy. Sonaty fortepianowe również tworzone były przez wielu kompozytorów, lecz dopiero on nadał im rys głębokiej uczuciowości, zarezerwowany dla innych gatunków muzycznych. Beethoven stanowi pomost między Bachem, Mozartem i Haydnem a Mahlerem, Wagnerem i Szostakowiczem. Nic po nim nie było już takie samo.
Nie inaczej było z mszą. Beethoven sięgnął do tradycji gatunku muzycznego do tej pory przynależnego otoczeniu sakralnemu. Poprzez „Missa solemnis” przeobraził go w utwór koncertowy o monumentalnej formie, jakim stała się. Nie zawarł w niej tradycyjnego układu części stałych mszy, co świadczy, że pisał ją z myślą raczej o salach koncertowych niż przestrzeni liturgii. Nie poprzestał na zewnętrznym wyrazie celebracji, ale nadał jej głęboką, wewnętrzną emocjonalność. Nie jest to modlitwa zbiorowa, tylko osobista, jak sam zapisał przy Agnus Dei: „o pokój zewnętrzny i wewnętrzny”.
Do naszej Filharmonii powraca Latvija Choir – jeden z najlepszych zespołów śpiewaczych w Europie, który był wykonawcą koncertu inauguracyjnego naszej nowej siedziby w 2014 roku. Zabrzmiała wtedy IX Symfonia Ludwiga van Beethovena. Niewątpliwie jego muzyka nierozerwalnie związana jest ze zmianami w naszej rzeczywistości.
Artyści:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
State Choir Latvija
Iwona Sobotka - sopran
Agnieszka Rehlis - mezzosopran
Matheus Pompeu - tenor
Adam Palka - bas
Rune Bergmann - dyrygent
Utwory:
Ludwig van Beethoven - Missa solemnis D-dur op. 123
Strona główna Wydarzenie: